Két limuzinnal és két városi terepjáróval (SUV) „támad” a Mercedes az elektromos luxusautók piacán – tudta meg a Bloomberg a német céghez közel álló forrásoktól, s a cég új márkanevet is kitalál villanyautói számára. Ez lesz az egyszerűbb. A stuttgarti cégóriás, amely az első fél évben mutatós eladási statisztikái révén a luxusautóknál visszaszerezte a globális piacvezetői címet a BMW-től, tíz napja jelentette be új kecskeméti gyárának egymilliárd eurós költséggel történő megépítését. Akkor azt is jelezték, hogy a gyártósorokat alternatív hajtású gépkocsik összeszerelésére is alkalmassá teszik, így könnyen elképzelhető, hogy innen látják majd el a világot, de legalábbis Európát a most még tervezőasztalon lévő elektromos modellekkel. Az avató épp akkor lesz, amikor az e-modelleket gyártáséretté nyilvánítják. (Igaz a legoptimistább verzió szerint még 2020 előtt kijön a Mercedes valamilyen sorozatgyártású e-modellel.) Valószínűbb azonban, hogy kezdetben otthon tartják a gyártást, s brémai üzemüket készítik fel erre. Ott egyes források szerint már jövőre megkezdik az üzemanyagcellás GLC terepjáró gyártását, amelyet hidrogénnel vagy közvetlenül a konnektorról is fel lehet tölteni.
Konnektorra cserélik a pisztolyt
Több elektromos töltőpont lesz 2020-ban Nagy-Britannában, mint benzinkút – legalábbis a villanyautók terén a Leaf modellel nagy sikereket elérő Nissan friss felmérése szerint. Összeszámolták: tavaly év végén a britek 8472 állomáson tankolhattak, szemben a 70-es évek csúcsát jelentő 37 539 töltőállomással. Ha a kútbezárási hullám folytatódik, akkor 2020-ra legfeljebb 7870 állomás marad Brithonban – írja a Guardian. Számításaik szerint harminccal kevesebb kúton árulják majd az üzemanyagot töltőpisztolyból, mint konnektorból. Jelenleg – közterületen – 4100 helyen lehet áramot tankolni a szigetországban.A nagy kérdés, hogy a közönség mennyire lesz vevő az újdonságokra, ugyanis a német vásárlók, Európa legnagyobb autópiacán még szkeptikusak a villanyautók tömeges térnyerését illetően. A rövid hatótávolság, a hosszú töltési idő, a magas ár és a sokszor cikornyás, „túlcsicsázott” külső megfontolásra inti még az érdeklődőket is, noha mindenki tudja, hogy a fejlődés ebbe az irányba halad, más módon a zéró kibocsátást legfeljebb biciklivel lehet elérni. Elemzők azonban emlékeztetnek arra is, hogy a Mercedes kísérleteit is kudarcok sora is jellemezte, elég a B osztály üzemanyagcellás változataira gondolni, de eddig az alternatív Smart-verziók sem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.