A Class FM-et működtető társaság bár szerette volna, ha a Médiahatóság öt évre meghosszabbítja a november közepén lejáró hét éves frekvencia használatát, de a Médiatanács a kérelemnek nem adott helyet – közölte tegnap a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
A hatóság viszonylag gyorsan lépett: a Class FM frekvencia használati joga ugyanis november 19-ig jár le, és a médiatörvény szerint ehhez képest legkorábban négy, legkésőbb pedig két hónappal kell döntenie arról, hogy meghosszabbítja-e a szerződést vagy sem. A jogszabály szerint nem lehet megújítani a jogosultságot, ha például a médiaszolgáltató a szerződést vagy a médiatörvényben foglalt rendelkezéseket ismételten vagy súlyosan megszegte, és ezt a Médiatanács jogerős határozatában megállapította.
Médiatanács a médiaszolgáltatási jogosultságok megújítása során belátása szerint dönthet arról, hogy kíván-e élni a rendelkezési jogával, tehát hasznosítja-e a médiaszolgáltatási lehetőséget, és ha igen, akkor pályázati eljárást folytat-e le vagy változatlan feltételekkel megújítja a korábbi médiaszolgáltatási jogosultságot.
A Médiatanács az előbbi döntéssel egy időben gondoskodott új pályázati terv kidolgozásáról: év végéig egy bővülő vételkörzetű, új szolgáltatás pályázható majd, így nyitva marad a kapu a Class FM szolgáltatójának is – nyertes pályázat benyújtása esetén – a jelenlegi rádiózás folytatására. A Médiatanács felkérte az NMHH-t, hogy a jelenleg ellátatlan területeken vizsgálja meg az adóhálózat bővítésének lehetőségét. A frekvenciaterv és a pályázati felhívás tervezetének kidolgozása néhány héten belül várható.
Az Advenio Zrt. elindul az új pályázaton, hiszen a tulajdonosok célja a folytonosság biztosítása a márka és a hallgatói bázis számára - közölte a rádió, amely szerint a frekvencia meghosszabbításnak sem szakmai, sem jogi akadálya nem volt, így a hivatalos döntés kézhezvételét követően először jogászaikkal vizsgálják meg a kialakult helyzetet.
Néhány hónapja fordulatokkal teli időszakot élt meg a Class FM: május végén jelentették be, hogy eladták az országos kereskedelmi rádiót működtető társaságot, az Advenio Zrt.-t, amely így egy amerikai befektető tulajdonában lévő a Sláger Rádió Zrt-hez került. Korábban Nyerges Zsolté volt a Class FM-et működtető Advenio, amely 2014-ben – amikor még felhőtlen volt a viszony Nyerges, illetve üzlettársa Simicska Lajos és Orbán Viktor között – 3,6 milliárd forint bevétel mellett 87 millió forintos mérleg szerinti nyereséget ért el. Tavaly már szerényebb, 2,9 milliárd forintos bevétellel kellett beérnie az Adveinonak, de a társaság még így is 837 millió forint adózott eredményt ért el, a tulajdonosok pedig 1,5 milliárd forint osztalékot kaptak - ami 200 millió forinttal haladta meg a 2014-es összeget -, de ami után az Advenionak már nem volt mérleg szerinti nyeresége.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.