BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot dobott a Google

Minden téren felülmúlta az elemzői várakozásokat a Google anyacége, az Alphabet, amely két számjegyű növekedést ért el valamennyi fontos üzleti mutatójánál. A gazdasági növekedés a hirdetőket is pénzköltésre készteti, ennek köszönhetően a Google legfőbb bevételi forrása 19 százalékkal, 19,1 milliárd dollárra tudott nőni a második negyedévben. S hogy a sormintát kövessék, árbevételüket 21 százalékkal, 21,5 milliárd dollárra gyarapították.

A 21 százalék az adózott nyereség növekményénél is stimmelt, az 5,86 milliárd dollárra jött ki. A piac közel 7 százalékos azonnali árfolyam-erősödéssel díjazta a teljesítményt, a péntek esti zárásra azonban a lelkesedés lelohadása után ebből csupán 3 százalék maradt. Ezzel együtt is 528 milliárd dollár a Google piaci értéke, igaz, az 571 milliárddal világelső Apple újbóli utoléréséhez még edzenie kell a keresőóriásnak.

„Csodálatos a hangulat a Google- nál” – örvendezett Sundar Pichai a gyorsjelentés közzétételét követő tájékoztatóján. Nem is csoda, hiszen a vezérigazgató valóságos győzelmi jelentést tehetett közzé, s jelezte azt, hogy a Google-nál – a kistestvér Facebookhoz hasonlóan – sikeresen terelték át a mobileszközök használatára a hirdetőket, az okostelefonokra küldött reklámok hatékonysága pedig a cég árbevételére is kedvezően hatott. A mobileszközökön futó hirdetésre való kattintásért a Google kevesebbet számlázhat ki, mint az asztali eszközök esetében, ez különösen értékessé teszi a hirdetési bevételeknél mutatkozó 19 százalékos többletet. A fizetős klikkelésekből származó bevétel egyébként 29 százalékkal nőtt a Google-nál. Elemzők szerint egyébként félő, hogy a Google hirdetői nyomás alá is kerül, a cégek ugyanis egyre kevésbé hajlandók az általa kért klikkelési tarifát megfizetni, és árcsökkentést akarnak.

Pichai szerint a mobil jelenleg az első számú növekedési motor, de a cégnek másutt is van keresnivalója, erre utal a negyedévben fejlesztésekre elköltött 2,1 milliárd dollár. Amelyből bőségesen jutott az önvezető autók fejlesztését is magába foglaló „egyéb” üzletágnak. Itt 859 millió dolláros veszteséget mutattak ki, amin sok csodálkoznivaló nincs, hiszen a kutatások meglehetősen költségigényesek, de ha eredményesek lesznek, azzal bankot robbanthat a Google.

Ruth Porat, a cég pénzügyi igazgatója újabb nevek említése nélkül arra hívta fel a figyelmet, hogy számos autógyártóval kapcsolatban állnak, s az nem jelent különösebb elköteleződést, hogy a technológiát elsőként a Fiat Chrysler minivanjába építik be. Méghozzá összesen száz darab 2017-es Chrysler Pacifica hibrid kisbuszba, s ezek a járművek már az idén megjelennek Amerika útjain. Ezzel megduplázzák jelenlegi flottájukat, amely 24 darab Lexus városi terepjáróból és 34 mókás, dodzsem küllemű Google-mobilból áll. A Google kiforrott konstrukcióval akar majd piacra lépni, ezt jelzi, hogy 2009 óta 2,7 millió kilométert futottak önvezető üzemmódban a flotta járművei.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.