A Médiatanács mindent megtesz azért, hogy az országos vételkörzetű, kereskedelmi rádiós adóhálózat hasznosítása minél folytonosabb legyen – erről tájékoztatta a Világgazdaságot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A jogszabály alapján azonban kizárt, hogy november 19-ig – ameddig a Class FM használhatja a frekvenciát –, nyertest hirdessenek azon a pályázaton, amelynek az előkészítése nemrég kezdődött el. A Médiatanácsnak ugyanakkor az a célja, hogy a pályázati eljárást minél rövidebb idő alatt folytassa le – emelte ki az NMHH. A Class FM-et működtető társaság ugyan kérelmezte a frekvenciahasználat ötéves meghosszabbítását, de a hatóság nem adott helyt a kérelemnek, ehelyett új pályázat kiírásáról döntött.
A Médiatanács augusztus 1-jén kérte fel az NMHH Hivatalát, hogy dolgozza ki az országos vételkörzetű, analóg, földfelszíni műsorszórás útján megvalósuló kereskedelmi rádiós adóhálózat frekvenciatervét. Erre az elmúlt hetekben bárki észrevételt tehetett. A Médiatanács a tervek szerint egy-két héten belül napirendre veszi a frekvenciaterv véglegesítését és a pályázati felhívás tervezetét, bár a frekvenciatervről és a pályázati felhívás tervezetéről a testületnek – a médiatörvényben előírt ütemezés alapján – legkésőbb október elejéig kell csak döntenie.
A Médiatanács viszont érdemben korábban nem is indíthatta volna el az egész folyamatot a frekvenciaterv kiírásával, mert azt csak azután tehette meg, hogy döntést hozott a Class FM frekvenciájának megújítása ügyében. A médiatörvény azonban kimondja, hogy arról legkorábban csupán a frekvencia lejárta előtt négy hónappal, azaz július 19-én lehetett volna határozni, ami még mindig nem elég idő egy új pályázat teljes lebonyolítására.
A fentiek alapján tehát szinte kizárt, hogy november 20-án egy új országos kereskedelmi rádió vagy a Class FM megszólaljon. Így ahhoz hasonló helyzet állhat elő, mint ami az egykori Neo FM frekvenciájával történt, ami egy ideig parlagon hevert, és amelyet végül nem értékesítettek, hanem a közszolgálati rádiók vételi lehetőségeit bővítették vele, illetve a Dankó rádiót indították el. A hallgatásnak pedig az NMHH kasszájára is hatása lesz, de azt, hogy ez mekkora hiányt jelent, nem lehet tudni. A Class FM hatósági szerződésében szereplő médiaszolgáltatási díj pontos összege üzleti titok.
Az NMHH, illetve a Médiatanácsnak az Országgyűléshez benyújtott nyilvános költségvetési adataiból azonban kiderül, hogy a Médiatanácshoz befolyó összes médiaszolgáltatási díj mértéke 2014-ben 1176,8 millió forint volt, ehhez a Class FM-et működtető Advenio Műsorszolgáltató Zrt. 455,8 millió forinttal járult hozzá. Idén a Médiatanács kezelésében lévő médiaszolgáltatási díjra 1091 millió forintot terveztek, az Advenio Műsorszolgáltató Zrt. 461,9 millió forintot fizet a kasszába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.