Magyarországon becslések szerint 20-30 százalék körüli a laktózérzékenység gyakorisága, vagyis a probléma mintegy 2-3 millió embert érint, ám a pontos diagnózisok száma ennél jóval alacsonyabb. Sokan ugyanis a tüneteik jelentkezésekor sem fordulnak orvoshoz, inkább elhagyják étrendjükből a tejtermékeket – hangzott el a Naszálytej Zrt. váci telephelyén tartott keddi tájékoztatón. Az összes tejterméken belül a laktózmentes kör aránya nagyjából két százalékot tesz ki – mondta el a kerekasztal-beszélgetésen Kuk Titus. A Naszálytej Zrt. vezérigazgatója szerint a jelenleginél jóval több vásárló igényelne laktózmentes tejtermékeket, és várhatóan ezen speciális termékek piaca a jövőben növekedni fog. Nyugat-Európában például az összes tejterméken belül mintegy 8-12 százalék a laktózmentes termékek aránya.
A magyar lakosság tej- és tejtermék fogyasztása 2009-hez képest kis mértékben csökkent, és továbbra is az ajánlások alatt marad – hangsúlyozta Erdélyi-Sipos Alíz, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) főtitkára. Hozzátette: a laktózintoleranciában szenvedők azonban, egyre nagyobb számban szakorvosi diagnózis birtokában, tudatosan választják a laktózmentes termékeket. A piaci igényeket felismerve, a gyártók egyre több tejtermékből dobnak piacra laktózmentes variációkat is. „Célunk, hogy laktózmentes változatban is elérhetőek legyenek a különböző napszakokhoz, étkezésekhez köthető tejtermékek. Visszajelzések és fogyasztási szokások alapján az idén öt új laktózmentes termékkel segítettük a tejcukorra érzékenyek egészséges táplálkozását” – húzta alál Kuk Titus. A speciális termékek különleges gyártási technológiát követelnek. A laktózmentes tejtermékek laktáz enzim hozzáadásával készülnek, amely a tejcukor lebontásáért felel, és amelyet a tejcukorérzékenyek szervezete nem tud előállítani. Ám a laktázenzim nem olcsó, és mindössze néhány cég gyártja a világban. A laktózmentes termékek gyártásához egyéb gyártástechnológiai, higiéniai szabályok is kapcsolódnak, amelyek szintén megnövelik az előállítási költségeket. Az így előállított termékek azonban magasabb áron értékesíthetők, kényelmi, illetve desszertváltozataik pedig a fizetőképes vásárlói réteg érdeklődésére is számot tartanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.