BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszarendeződhet a Sziget

Nem csak a Sziget, hanem a koncertszervező is újabb rekordot dönthet az idén: bevételben és nyereségben is. Gerendai Károly így akár visszaveheti a részesedését is a cégben.

Hét nap alatt összesen 496 ezren látogattak ki a Sziget Fesztiválra – mondta el a Világgazdaságnak Gerendai Károly. A Sziget Kft. ügyvezetője annyit közölt, hogy megdőlt a tavalyi árbevételi és valószínűleg a profitrekord is, ám szerinte még korai volna ennél pontosabb becslést adni. A fesztiválszezon a cég számára ugyan már nem jelent további üzleti kockázatot – a B. my. Lake és a Strand Fesztivál szervezőjeként fix díjat kapnak, vagyis az eredményt ezek sikere nem befolyásolja -, ám a társaság a következő napokban számol el a jegyirodákkal, a kereskedőkkel és a szponzorokkal, de hátra vannak még a helyreállítással kapcsolatos kiadások is, mérleget így ezek után lehet vonni.

A Sziget Fesztivál költségei 750 millió forinttal növekedtek az idén – ebből a harmadával megemelt biztonsági kiadások 100 milliót jelentettek -, ám a korábbi stratégiai döntésnek megfelelően a sztárfellépőkre már nem fordítottak többet a tavalyinál: 7,5 millió eurót. Ebből a hírek szerint Rihanna egymillió dollárt (880 ezer eurót) vitt el. Gerendai a szerződésekben vállalt titoktartásra hivatkozva elzárkózott ennek kommentálásától, azt mondta, hogy az énekesnő „valóban az egyik legdrágább” előadó volt. Kiemelte azonban: nem volt a látogatók száma, és a koncertek ára között lineáris összefüggés. A Sziget Fesztivál ugyan teltházas volt Rihanna fellépésekor, ám két másik napon is ki kellett tenni a megtelt táblát, és volt ezen kívül is több olyan napjuk, amikor 80 ezernél több látogató járt az óbudai rendezvényen (a maximális kapacitás 90 ezer). Kezd beérni az pár éve választott stratégia, hogy a minden fesztiválon megtalálható előadók feltétlen leszerződtetése helyett a Sziget a fejlesztésre fordítható összeget inkább a programok sokszínűségére, a szolgáltatások, a látványvilág és a látogatói élmény javítására fordítja és ezzel lesz egyedi.

Az ügyvezető szerint természetesen szükség van húzónevekre a továbbiakban is, ám most már eljutottak oda, hogy nem kell a látogatói bázis szélesítésére koncentrálniuk: a rendezvény lassan a kapacitása határaihoz ér. Ezt jelenti az, amit korábban mondott az MTI-nek, hogy nincs szükség minden áron ilyen problémás világsztárokra, akiknek a közönsége sem igazán passzol a Szigethez. Szerinte inkább a rendezvényhez jobban illeszkedő, a bázisukat jelentő látogatókat vonzó sztárokra kell koncentráljanak.

A Sziget Kft. rendezvényei - Volt, Balaton Sound, Gourmet, Gyerek Sziget, Sziget – az idén sorra döntötték meg saját látogató-rekordjaikat, mindegyik önmagában is nyereséges volt, így aztán a profit növekedése valóban várható. Erre utal, hogy a Sziget Fesztiválon a némileg megemelt árú jegyekből többet is adtak el, mint tavaly – így azért a korábban várt 15-20 százalékos bevételnövekedésnél akár több is összejöhet.

A múlt évi 600 milliós rekordprofit után várható idei növekményből Gerendai Károly ismét törleszthet a Videoton Holding ügyvezető-tulajdonosának, Lakatos Péternek a még fennálló tartozásából, így akár az idén vissza is veheti a részesedését a Sziget Kft-ben. Lakatos Péter családi cége három éve egy Gerendainak nyújtott magánjellegű kölcsön kapcsán került a közvetett Sziget-tulajdonosok közé, ám a megállapodás szerint a teljes összeg törlesztése után kiszállnak onnan. Gerendai azt mondta erről: reméli, hogy az idei eredmények lehetőséget adnak a teljes összeg visszafizetésére, ám a megegyezésük értelmében még három éve van erre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.