A tulajdonos döntése alapján felülvizsgálati eljárást kezdeményezett a Class FM a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsánál a csatorna frekvenciahasználatáról hozott döntése miatt – értesült a Világgazdaság. „Ez jogi kérdés, amelynek többféle értelmezése lehetséges. Majd a megfelelő szervek eldöntik, melyik álláspont a helyes. Ez a mindennapi működést, az operatív szakmai munkát nem befolyásolja, mi tesszük tovább a dolgunkat, és folytatjuk a megkezdett fejlesztéseket” – mondta lapunknak Földes Ádám, a Class FM-et üzemeltető Advenio Zrt. vezérigazgatója. (Az Advenio Zrt.-t a közelmúltban vásárolta meg az amerikai-svájci tulajdonban lévő Sláger Rádió Zrt). A Class FM frekvencia használati jogosultsága november 19-én jár le, amit a Médiatanács nem hosszabbított meg. A Class FM tulajdonosa egy nemzetközi jogi csapat bevonásával megvizsgálta a kialakult helyzetet, s ezek után döntött a beadványról. Azt már korábban jelezte a Class FM tulajdonosa, hogy ha újra megpályáztatják a frekvenciát, akkor a társaság megméretteti magát.
A rádiót júniustól vezető Földes Ádám elmondta, hogy a jelenlegi bizonytalan helyzetben nagyobb befektetéseket nem lehet megvalósítani, de az elmúlt időszakban több módosítást is végrehajtottak. Ennek keretében új programigazgatót neveztek ki Hamvas Viktor személyében. Az egykori Sláger Rádió korábbi programigazgatója, Bolla Zsolt fő feladata pedig a programmingot érintő változások menedzselése. Mindezekre azért volt szükség, mert az új vezérigazgató szerint – aki korábban a Sláger Rádió kereskedelmi igazgatója, illetve a Danubius Rádió vezérigazgatója volt – a Class FM a korábbi érában némileg belekényelmesedett a rádiózásba, aminek következében a 21. században inkább 20. századi rádiózást valósított meg. Időközben megváltoztak a fogyasztói, rádiózási szokások, és sokan már nem a klasszikus módon (on air) hallgatják, követik a rádiót. A fiatalok körében – de egyre jobban jellemző az idősebb célcsoportokra is – a rádióhallgatás során is egyre nagyobb szerephez jutnak a mobil applikációk, a közösségi felületek, a YouTube, ezért az új rádióscsapatnak ezek alapján egységes felületet kell létrehozni, és a célcsoportnak megfelelően a tartalmat is át kell alakítani. Mindezt úgy, hogy egységes legyen az arculat, és ne zavarja az idősebb hallgatókat sem, hiszen egy tömegmédiumról, egy országos kereskedelmi rádióról van szó. A cél ugyanis, hogy minél több platformon magukhoz kössék a közönségüket – emelte ki a vezérigazgató, aki szerint ez Magyarországon még nem nagyon jellemző.
Annak kapcsán pedig, hogy a rádió reggeli húzóműsorának arcai időnként kilátásba helyezik távozásukat, Földes csak annyit mondott, hogy nagyra becsüli a srácokat, jó és korrekt a viszony, hiszen hajdanán a Danubiusban is együtt dolgoztak – ott és akkor indult útjára a Pirítós, amelyből a Morning Show is született. Egyébként pedig általánosságban véve a reggeli műsor mint kategória túl van dimenzionálva, megfelelő frekvenciaadottsággal, kutatásokkal, hozzáértéssel és szakemberháttérrel fél, egy éven belül felépíthető egy reggeli műsor.
A rádió bizonytalan helyzete ugyan megnehezíti az ott dolgozók munkáját, az viszont könnyebbség, hogy összeszokott és profi csapatról van szó, így gördülékenyen mennek az átalakítások, és Földes szerint a napi 2,5-3 millió hallgató mellett ennek, illetve a Class FM-et övező felfokozott érdeklődésnek is köszönhetően jó pénzügyi eredményeket ér el a rádió. Idén augusztusban ugyanis több mint húsz százalékkal nagyobb bevételt értek el, mint egy évvel korábban. Még alig kezdődött el a szeptember, a Class FM már hozta a tavalyi bevételt – emelte ki a vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.