BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Mars teljesen bekebelezi a Wrigley-t

Nem közösködik tovább a Mars család a Warren Buffett nagybefektető Berkshire Hathaway holdingjával: a világ legnagyobb édesipari cége úgy döntött, hogy Mars Wrigley Confectionary néven összevonja a Mars Chocolate csokigyártót és a Wrigley rágógumigyártót. Ennek azonban az a feltétele, hogy a Wrigley 2008-ban történt 23 milliárd dolláros megvásárlásakor katalizátor szerepet játszó Buffett átadja nekik kisebbségi részesedését. Ez menni fog. Olyannyira, hogy a Forbes arról ír, hogy valósággal körbeudvarolták egymást az üzletfelek. A Mars részéről Grant Reid vezérigazgató fejezte háláját Buffettnek és cégének a kettejük között kiépített kiváló és gyümölcsöző kapcsolatért, amely minden téren kölcsönös előnyökkel járt. Buffett válaszában az írta, hogy élvezte a Mars családdal folytatott közös munkát, amellyel mindketten gazdagodtak, és sok sikert kíván az összeolvadáshoz, amit költséghatékonysági okokkal és az üzletvitel egyszerűsítésével magyaráznak az M&M és a Snickers gyártójánál.

Valójában Buffett kilépését már Wrigley közös felvásárlásakor eldöntötték, a részvényesi szerződésben az áll, hogy a Mars 2016 október elejétől számított 90 napban lehívhatja a Berkshire Mars pakettjének a felét, a maradékot pedig 2021-ben. A Mars azonban az első adandó alkalommal élni kívánt a jogával, s a teljes pakettre vételi ajánlatot adott. Hogy mekkorát, azt a felek nem árulták el, mindenesetre a Berkshire könyveiben a Wrigley részesedést 2,1 milliárd dolláron tartották nyilván. Ennél nyilván többet kap majd a Buffett cégbirodalom zászlóshajója, s a vételárba beszámítják majd a garantált 5 százalékos osztalékot. is, amitől a jövőben elesik a cég. Buffett nagyon nem bánhatja, hiszen a The Wall Street Journal becslései szerint eddig 1,52 milliárd dollárt kasszírozott a Wrigleytől, ezt fejeli meg most a részvénycsomagért kialkudott összeg.

A Wrigley legutolsó, 2007-es nyilvános mérlegében 5,4 milliárd dolláros bevétel mellett közel egymilliárd dolláros adózott eredményt mutatott ki, s mivel a márka azóta is prosperál, a Buffett egyik aranytojás tojó tyúkjától vesz kényszerű búcsút. A névadó mellett az Orbit, az Airwaves, a Doublemint márkákról ismert Wrigley globális piacvezető volt a felvásárlás előtt, s az maradt utána is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.