BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Túl sok a reklamáció, újra kell gondolni a rezsiszámlák rendszerét

Egy hónapot adtak a szolgáltatóknak, hogy felülvizsgálják a számleküldési gyakorlatukat.

Harminc napon belül felül kell vizsgálni a számlaküldési gyakorlatukat és ha kell, úgy módosítani, hogy a fogyasztóknak a jogszabály szerinti legalább 8 nap álljon rendelkezésükre a számlák rendezésére - erre szólította fel a szolgáltatókat a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).

A közlemény szerint a hivatalhoz érkező panaszlevelek egy részében a fogyasztók azt kifogásolták, hogy a számlaleveleket késedelmesen kapják kézhez, így nem tudják a számlát a megadott határidőben befizetni. Ezért a fogyasztói észrevételek nyomán Dorkota Lajos, a MEKH elnöke levélben szólította fel a közműszolgáltatókat számlaküldési gyakorlatuk felülvizsgálatára, valamint arra, hogy a cégek az általuk megtett intézkedésekről tájékoztassák a hivatalt. 

A MEKH kiemelte: a szolgáltató kötelezettsége, hogy úgy juttassa el a számlákat a felhasználóknak, hogy a számla kiegyenlítésére a kézhezvételétől számított legalább 8 nap rendelkezésükre álljon. Továbbá arra is felhívták a figyelmet, hogy a számlafizetés teljesítési időpontja az előírt összeg jóváírása a közműszolgáltató bankszámláján.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.