BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csillagot az égről

Az új Mercedes E-osztály T-modell mindent megad, amire autós és családja csak vágyhat. Pedig ötven évvel ezelőtt nem indult valami fényesen az ősbemutató

Bármilyen hihetetlen, a Mercedes első felső középkategóriás kombija a kutyának sem kellett – az 1966-ban bemutatott W110 Universalból három év alatt csupán 2754 példányt tudtak elsózni. A kudarc olyan megrendítő hatással volt a csillagos márka vezetőségére, hogy a készre fejlesztett állólámpás kombi bemutatását visszavonták, és csak kilenc évvel később, a W123-asból mertek puttonyos változatot piacra dobni. Ez már hatalmas sikernek bizonyult, és jól fogytak az újabb nemzedékek is, bőven egymillió felett jár az eladott E-osztályos kombik száma. Népszerűségük a kimagasló használati és presztízsértéknek köszönhető, ez teszi naggyá az S213-as típuskóddal fémjelzett újoncot is.

Hála az elnyújtott, lágyan ívelő tetőnek, az ügyesen megrajzolt oldalablakoknak és a markáns övvonalnak, a T-modell kifejezetten lendületes formavilágra lehet büszke, szebb és elegánsabb a négyajtós változatnál, pedig az is jól fest. Az utastér fejedelmi méretű, bőven jut hely a poggyászoknak is, a csomagtartó ugyanis a kategória legnagyobbja. Befogadóképessége a 40-20-40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével 670 és 1820 liter között változtatható, ez azonban csak egy a meggyőző adatok közül. Legalább ennyire fontos, hogy lehajtott támláknál 2005 milliméter mérhető az ötödik ajtó és az első ülések között, a rakodóperem pedig mindössze 562 milliméterre van a talajtól. Kiviteltől függően akár 745 kilogramm is bepakolható az autóba, és a legnagyobb lakókocsikat is elhúzhatja, hiszen 2100 kilós vontatmány is felakasztható a – némi felárért elektromos mozgatású – vonóhorogra.

Az utastér minden szempontból elsőrangú, csakis kiváló összeszerelési és anyagminőségű részletekkel találkozhatunk, nincsenek elnagyolt élek vagy túlzó hézagok. A hangszigetelés a márkától elvárható módon rendkívül hatékony, csupán az AMG-kivitelnél szűrődött be némi zaj a futómű felől, a többi modellnél csak a csendben dolgozó erőforrásokat hallani. Az ülések elképesztően kényelmesek, furcsa volt viszont, hogy az első sorban majdnem a padlón vannak az ülőlapok, így szinte teljesen nyújtott lábbal telik az utazás. Ez nyilván alacsony súlypontot eredményez, de az idősebbeknek nehézkes lehet a be- és kiszállás.

Az elektronikai rendszer a legmodernebb eszközöket vonultatja fel, olyan ínyencségekkel, mint a folyadékkristályos műszeregység, a bizonyos mértékig önálló közlekedésre képes Drive Pilot vagy a párhuzamos és merőleges parkolásnál egyaránt alkalmazható Remote Park Pilot. A Mercedes Me névre keresztelt infotainmentrendszer újdonsága a Concierge Service, ez egy éjjel-nappali ügyfélszolgálat. Itt nincs előre meghatározott utasításkészlet, egyszerűen megnyomjuk a gombot, megkérdezzük, hol van étterem vagy színház a közelben, és a márka munkatársa nemcsak válaszol, hanem asztalt foglal, előadást ajánl stb.

Igazodva a piac elvárásaihoz, a motorpalettán visszafogott, racionális egységek is szerepelnek. A belépőmodellnek tekinthető, 14 121 980 forinttól megvásárolható E 200 például 184 lóerőt szabadít a minden modellváltozathoz alapáron kínált kilencfokozatú erőátvitelre, kombinált fogyasztása mégis csak 6,2–6,6 liter/100 kilométer. Nem rossz egy 231 km/órás végsebességű benzinestől – mondhatnánk, de legalább ennyire jól teljesít a 194 lóerős E 220 d is (14 757 780 forintos ártól), tekintve, hogy a 400 Nm-rel és a 7,7 másodperces százas gyorsulással 4,2–4,6 literes fogyasztás áll szemben. Persze egyik sem varázsolja sportkocsivá az E-osztályt, de takarékos, dinamikus és környezetbarát közlekedést tesznek lehetővé, igaz, viszonylag lassú gázreakciók mellett. Ez év végére egy 150 lóerős dízelt (E 200 d) is ígér a Merci, de ennek fogyasztási értékei egyelőre nem ismertek. Aki szeret gyorsabban autózni, az E 250 (1991 cm3, 211 LE), az E 400 4Matic (3498 cm3, 333 LE) és az E 350 d (2987 cm3, 258 LE) modelleket választhatja, ezek közös jellemzője a kifinomult járáskultúra és a jelentős erőtartalék. Az autó karakteréhez szerintem utóbbi passzol leginkább, 620 Nm-es csúcsnyomatéka és 6,0 másodperces százas sprintje valódi élménnyé teszi az utazást, az 5,4 literes átlagfogyasztás pedig több mint eszményi. Remek választás a 400-as, összkerekes kivitel is – aki Svájcban tengeti életét, inkább erre szavazzon!

Szedi a lábát

A „polgári” modellváltozatok mellett a Mercedes-AMG E 43 4Matic T-modell tölti be a zászlóshajó szerepét, amíg az év végén megérkezik az 571 és 612 lóerős teljesítménnyel rendelhető E 63 AMG. A kis AMG motorja a 43-as típuskód ellenére csupán 3,0 literes, de két turbó lélegezteti, így 401 lóerőt állít csatasorba. Megy is, mint a veszedelem, versenygépre azonban ne számítson senki, a luxusautókra jellemző „elfalazottság” a futómű, a kormányzás és a gázadás esetében is tetten érhető.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.