A magyar kormány hazai forrásból összesen 1279 milliárd forintot költ erre a célra, további 73 milliárdot pedig a 32 ezer kilométer hosszúságú úthálózat fenntartására fordítanak - tette hozzá Tasó László a 471. számú főút hajdúsámsoni elkerülő szakasza alapkövének elhelyezésekor.
Közölte, miután ebben az időszakban 1200 milliárd forintot költenek vasúti kötöttpálya-felújításra is, kimondható, 2022-re Magyarország "közlekedésben kategóriákat lép előre, a jelenlegihez képest más dimenzióba kerül".
A államtitkár rámutatott: a 471-es út hajdú-bihari szakasza felújításának teljes költsége nettó 44,3 milliárd forint, és hat ütemben valósul meg. A Hajdúsámsont elkerülő 8,6 kilométeres szakasz zöldmezős beruházásban nettó 8,3 milliárd forintos költséggel épül meg 2018 áprilisáig.
Antal Szabolcs, Hajdúsámson polgármestere hozzátette: a városrendezési tervekben 2004 óta szerepelő, most végre megvalósuló elkerülő útszakasz nyomvonala érinti a helyi iparterületet, ami hozzájárulhat a gazdaság fellendítéséhez.
Az útfejlesztés következő ütemében megépülő, Debrecent Hajdúsámsonnal összekötő 2x2 sávos út pedig a megyeszékhely elérését teszi gyorsabbá és biztonságosabbá - fűzte hozzá.
Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta: az elkerülő út beruházása keretében elkészül két felüljáró és két körforgalmú csomópont is.
A fejlesztéssel Hajdúsámson mentesül a jelentős átmenő fogalomtól, és várhatóan 10 perccel csökken az eljutási idő Debrecenből Nyíradonyba - jegyezte meg az igazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.