BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyári új Jaguar XKSS tizedáron

Márciusban jelentette be a Jaguar, hogy bepótolja a gyár leégésekor megsemmisült kilenc Jaguar XKSS-t, az első újragyártott autóval már el is készültek, az ünnepélyes bemutatóra a Los Angeles-i Petersen Automotive Museumban kerítettek sort. A legnagyobb újdonság az autó ára: alig 1 millió fontot (360 millió forint) kér a Jaguar Classic az eredeti tervrajzok alapján az eredeti specifikációnak megfelelően újraalkotott autókért, miközben egy eredeti, idestova 59 éves XKSS 10 millió font körül cserél gazdát.

Aki netán fantasztikus üzletet szimatol, annak biztos csalódást okoz, hogy a bejelentést követően nem sokkal már mind a kilenc autónak meglett a tulajdonosa. Ők az eredeti alvázszámmal kapják meg autóikat, a forgalmiban azonban 2017-es gyártási év szerepel majd. Mintegy 10 ezer munkaórával, teljes egészében kézi munkával készítik el a régi-új Jaguar XKSS-t, és több mint 2 ezer szegecset használnak el hozzá. Mivel az eredeti gyártás korában még angolszász mértékegységeket használtak, a műszereken és az autóhoz adott dokumentációban is ezek szerepelnek, nem a manapság alkalmazott metrikus adatok. A Jaguar mérnökei szándékosan nem modernizálták a konstrukciót: ugyanolyan ötvözetű acélcsövekből ugyanolyan ónbronz hegesztéssel készítették el a térvázat, mint 1957-ben, a karosszéria anyaga magnézium. A motorblokk és a hengerfej viszont új öntvények, ahogy a Weber DC03-as karburátorok is újragyártottak. Egy ponton van eltérés az eredetihez képest: a benzintank és a benzinvezetékek anyaga már modern acél lett, mégpedig azért, hogy a mai, etanollal kevert üzemanyag ne okozzon problémát az üzemeltetés során.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.