BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét trendi lehet a postai levelezés

Elfeledett módszer válhat újra a közeljövő marketingslágerévé, nevezetesen a hagyományos postai levél, amely a legfiatalabb vevők körében az újdonság erejével hat.

Egyre többször bizonyul eredménytelennek az e-mailben továbbított hírlevél, a megcélzott fiatalok ugyanis sokszor meg sem nyitják ezeket, s levelezésüket már leginkább mobiltelefonos csevegőprogramokon keresztül folytatják. Kínában a WeChat már elszívta az internetes reklámköltések nagy részét, a világhódító útjára indult trend, az üzenetplatformok térnyerése a Facebookot is fejlesztési terveinek módosítására kényszeríti. Wolf Gábor, a Marketing Commando alapítója szerint a YouTube-ra, Isntagrammra, SnapChatre elhelyezett reklámokkal célba vett fiatal vásárlók mindig különlegesen fontosak, hiszen most kezdenek pénzt keresni, s jutnak hitelkártyához, még alakíthatók, formálhatók, és nem ők követik a szolgáltatókat és a trendeket, hanem őket követik, illetve szolgálják ki a vállalkozások.

Költési szokásaik, érdeklődésük és elvárásaik mibenléte minden ágazatban izgatja a piaci szereplőket. A Millenniumi generáció körében végzett nemzetközi kutatás során az úgynevezett első digitális bennszülött generációról megállapították, hogy munkahelykeresésnél számukra döntő szempont a munkakörülmény (78 százalék), többségük, 69 százalékuk még a juttatások egy részéről is képes a jobb irodai környezetet választva lemondani. A CBRE ingatlanpiaci tanácsadó által publikált tanulmány szerint a munkahelyi környezetre vélhetően azért is igényesek, mert a generáció fele (49 százalék) a szüleivel él, mivel az elszabadult albérletárakat nem tudják (74 százalék) megfizetni.

Vásárlóként számukra a kívánt termék azonnali kipróbálása és megismerése rendkívül fontos, miközben a boltokat igazából bemutatóteremnek, próbaszalonnak tekintik, mert vásárolni online, méghozzá házhoz szállítással szeretnek, a munkahelyre postázás csak a második legkedveltebb mód, a felvételi pontra rendelés meg csak ezután következik. A GfK Piackutató Intézet közelmúltban közölt felmérésében is arról számolt be, hogy a magyar fiatalok között két év alatt 28-ról 42 százalékra ugrott a keresett termékkel kapcsolatos véleményekre az interneten rákeresők aránya.

Az online vásárlások teljes térhódítását már csak, illetve leginkább a lassú kiszállítás és a garancia nem mindig egyszerű érvényesítése korlátozza. A kérdés nem is igazán az, hogy mire vevők a fiatalok, hanem egyre inkább az, hogy milyen úton lehet elérni őket, az igazán nagy változásokra itt kell figyelni. Wolf Gábor szerint éppen most fedezték fel újra a marketingesek a postaládát, ami ügyesen használva komoly eszköz lehet a vevőszerzésben, mivel a 2000 után született, úgynevezett Z generációsok egyáltalán nem, az előző, Y generációnak meg a fiatalabbik fele aligha ismeri, hogy milyen érzés személyre szóló levelet kézhez venni. Mint az első tapasztalatok mutatják: a postaládában talált levelekre a fiatalok kíváncsibbak, mint az e-mailjeikre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.