Az új vezérigazgatóval a vártnál is jobb negyedévet zárt az Adidas. A német sportszergyártó profitja a szeptemberrel zárul három hónapban a tavalyi 311 millióról 386 millió euróra nőtt. A bővülés hátterében az utcai sportos viseletek állnak, főképp a Neo és az Adidas Originals márkák révén. A bevételre sem lehetett panasz, az árfolyamhatásoktól szűrt forgalom 17 százalékkal 5,4 milliárd euróra ugrott. Kasper Rorsted, a Henkeltől érkezett és hivatalát augusztus elsején elfoglaló vezér szerint a cég helyesen megválasztott stratégiájának köszönhető a siker, amit a részvényárfolyam is tükröz, hiszen az Adidas a DAX indexet alkotó vállalatok között a legnagyobb, 50 százalékos emelkedést érte el az idén.
A gyorsjelentés hírére profitrealizálásba kezdtek a befektetők, 5 százalékkal lenyomva ezzel az árfolyamot. A The Wall Street Journalnak nyilatkozó egyik elemző szerint az eredmények kitűnőek, de magasabbra már aligha hág a kurzus, ezért most elérkezettnek látják az időt, hogy kivegyék a pénzüket a vállalatból. Az Adidas valóban hozta a formáját, főleg egyik kulcspiacán, az Egyesült Államokban, ahol forgalmát 20 százalékkal 927 millió euróra növelve maga mögé tudta utasítani a feltörekvő Under Armourt. (Igaz a Nike még fényévekkel jár előttük.)
Az Adidas ottani piaci részesedése az NDP szerint 7,1 százalékra nőtt. Az Adidas, amely az idén négyszer módosította felfelé üzleti kilátásait, most megerősítette, hogy éves szinten 975 és 1 milliárd euró közötti adózott profittal zárja 2016-ot. Az elemzők a Henkelnél költségcsökkentő és haszonkulcsnövelő intézkedéseiről elhíresült topmenedzsert hiába kérdezték a 2017-es tervekről, csak annyit tudtak kihúzni belőle, hogy a cég a fejlesztéseinek köszönhetően fenntartható fejlődési pályára állt és ott is marad a következő években.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.