A régió bevételére készül a légi utasok követeléseinek kezelésével foglalkozó, 2012-ben magyar személyek által létrehozott Flight Refund Kft. – mondta Varga Eszter tulajdonos csütörtöki sajtótájékoztatóján. Ígéretes piacról van szó, hiszen egyrészt a cégnek itt nincs jelentős konkurenciája, illetve saját felmérése szerint a hazai légi utasoknak csupán egy százaléka tud arról, hogy járattörlés, túlfoglalás és három órát meghaladó késés esetén jelentős összeg illeti meg. Az utasok tévesen azt gondolják, ha a légitársaság felkínált nekik egy másik járatot, elhelyezte őket egy szállodában, akkor minden kötelezettségének eleget tett. Ha a légitársaság felelős a késésért, a járat törléséért vagy a beszállás megtagadásáért, akkor ezeken felül is jár az utasnak a távolságtól függően 250–600 euró (77–185 ezer forint) közötti kárpótlás – húzta alá Bolyó Anikó, a cég ügyvezetője. A régió utasai nincsnek tisztában azzal, hogy ekkora pénzt veszíthetnek el azzal, ha nem állnak elő követeléseikkel. Nyugat-Európában sokkal kedvezőbb a helyzet, ott az utasok ismerik a jogaikat, és élnek is velük, nálunk viszont szemléletváltásra van szükség – emelte ki Varga Eszter. Az elmúlt évben a ferihegyi repülőtérről induló több mint 66 ezer járat közül 337-et töröltek, és 187 járat indult három órát meghaladó késéssel. Ezeknek az utasai kérhettek volna kártérítést. Ilyen esetben a Flight Refund honlapján regisztrálva lehet elindítani az eljárást, és miután a cég több nagy utazási irodával áll kapcsolatban, az ő ügyfeleik náluk is kezdeményezhetik az eljárást. Később viszont már a Flight Refund rendezi az ügyüket – válaszolta lapunknak Zoltai-Szabó Anita üzletfejlesztési igazgató. Az utasoknak elegendő a beszállókártyát bemutatniuk az eljáráshoz.
Az utasok akkor bízhatnak a visszatérítésben, ha a légitársaságnak felróható ok miatt nem sikerült időben elutazniuk. Vis maiornak számít például, ha sztrájk van egy repülőtéren, de terrorcselekmény vagy madárraj is „elfogadhatóan” késeltetheti egy járat indulását. A társaság három–öt éves utazással kapcsolatos adatokat ér el, vagyis ebben az időszakban felmerült panaszokkal lehet felkeresni a céget, amely bruttó harmincszázalékos sikerdíjat számít fel. Ez viszont abban az esetben sem változik, ha az ügy a bíróságon landol, márpedig jelenleg az ügyek több mint kilencven százaléka kerül oda. A cég egy barcelonai ügyvédi irodával dolgozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.