BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Százezreket veszíthet a pórul járt utas

A régió bevételére készül a légi utasok követeléseinek kezelésével foglalkozó, 2012-ben magyar személyek által létrehozott Flight Refund Kft. – mondta Varga Eszter tulajdonos csütörtöki sajtótájékoztatóján. Ígéretes piacról van szó, hiszen egyrészt a cégnek itt nincs jelentős konkurenciája, illetve saját felmérése szerint a hazai légi utasoknak csupán egy százaléka tud arról, hogy járattörlés, túlfoglalás és három órát meghaladó késés esetén jelentős összeg illeti meg. Az utasok tévesen azt gondolják, ha a légitársaság felkínált nekik egy másik járatot, elhelyezte őket egy szállodában, akkor minden kötelezettségének eleget tett. Ha a légitársaság felelős a késésért, a járat törléséért vagy a beszállás megtagadásáért, akkor ezeken felül is jár az utasnak a távolságtól függően 250–600 euró (77–185 ezer forint) közötti kárpótlás – húzta alá Bolyó Anikó, a cég ügyvezetője. A régió utasai nincsnek tisztában azzal, hogy ekkora pénzt veszíthetnek el azzal, ha nem állnak elő követeléseikkel. Nyugat-Európában sokkal kedvezőbb a helyzet, ott az utasok ismerik a jogaikat, és élnek is velük, nálunk viszont szemléletváltásra van szükség – emelte ki Varga Eszter. Az elmúlt évben a ferihegyi repülőtérről induló több mint 66 ezer járat közül 337-et töröltek, és 187 járat indult három órát meghaladó késéssel. Ezeknek az utasai kérhettek volna kártérítést. Ilyen esetben a Flight Refund honlapján regisztrálva lehet elindítani az eljárást, és miután a cég több nagy utazási irodával áll kapcsolatban, az ő ügyfeleik náluk is kezdeményezhetik az eljárást. Később viszont már a Flight Refund rendezi az ügyüket – válaszolta lapunknak Zoltai-Szabó Anita üzletfejlesztési igazgató. Az utasoknak elegendő a beszállókártyát bemutatniuk az eljáráshoz.

Az utasok akkor bízhatnak a visszatérítésben, ha a légitársaságnak felróható ok miatt nem sikerült időben elutazniuk. Vis maiornak számít például, ha sztrájk van egy repülőtéren, de terrorcselekmény vagy madárraj is „elfogadhatóan” késeltetheti egy járat indulását. A társaság három–öt éves utazással kapcsolatos adatokat ér el, vagyis ebben az időszakban felmerült panaszokkal lehet felkeresni a céget, amely bruttó harmincszázalékos sikerdíjat számít fel. Ez viszont abban az esetben sem változik, ha az ügy a bíróságon landol, márpedig jelenleg az ügyek több mint kilencven százaléka kerül oda. A cég egy barcelonai ügyvédi irodával dolgozik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.