Olyan nagy számban lopták már a Range Rovereket Londonban, hogy a biztosítók nem is kötöttek rájuk cascót, szóval érthető, hogy a Jaguar/Land Rover cég új megoldásokat keres a lopásvédelemre. Legújabb ötletüket már szabadalmaztatták is, eszerint arcfelismeréssel azonosítaná az autó a jogos használóját, ami a biztonság növelése mellett fölöslegessé teszi kulcs vagy jeladó használatát. Az első sárvédőkön elhelyezett kamerák azonosítják az autóhoz közeledő embert, mozgó- és állóképet is rögzítenek róla, és ha a felvett képanyag egyezik a memóriában tárolttal, akkor nyitja a zárakat a kocsi.
A szabadalom szerint azért van szükség mozgóképre is az azonosításhoz, hogy például 3D-nyomtatással készített arccal ne lehessen átvágni a rendszert.
Kérdés, mi van akkor, ha valaki megüti a bokáját, és bicegve közelíti meg az autóját, vagy épp egy hétig nem borotválkozik, és szőrös arccal szembesül az autó. A Jaguar/Land Rover szabadalma szerint több ember adatait is lehet tárolni a rendszerben, és azt is meg lehet adni, hogy az egyes használóknak milyen jogosultságuk van (például egy kisgyerek nem indíthatja be a motort), illetve az ülések és a tükrök automatikusan az adott felhasználóhoz eltárolt pozíciót veszik fel. Arról nincs hír, mikor jelenhet meg sorozatgyártásban az arcfelismerős biztonsági rendszer.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.