Két hazai vasúti biztosítóberendezés-pályázat beadási határideje jár le a héten, a harmadik pedig 2017 elején. Keddig az angyalföldi vasútállomásra, péntekig a Kelenföld–Százhalombatta, január 13-ig pedig a Püspökladány–Ebes pályaszakasz állomásaira adhatók be ajánlatok. Várhatóan ringbe száll a németországi Siemens és a francia hátterű Thales, esetleg a franciaországi Alstom, és több kisebb cég, talán az előbbiekkel társulva.
Korábbi piaci becslések szerint Magyarország a 2020-ig tartó uniós finanszírozási időszakban mintegy 240 milliárd forintot szán vasúti biztosítóberendezések és az egységes európai vasútiközlekedés-irányító rendszer, az ERMTS (European Rail Traffic Management System) telepítésére. E projektek egy része már megvalósult. A Thales biztosítóberendezései működnek ötven hazai vasútállomáson. E területen a cég 60 százalékosra teszi saját magyarországi piaci részesedését, a második legnagyobbként a Siemenst tartja számon. A több mint 62 ezer fős és évi 14 milliárd eurós forgalmú Thales világvezető a távközlési műholdak, a légi irányítási rendszerek, a tengeralattjáró-radarok piacán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.