Nemrég jelentette be a Volkswagen-konszern, hogy radikálisan csökkenti versenysportkiadásait, a Volkswagen WRC- és az Audi LMP1-program leállítása éves szinten mintegy 300 millió eurós megtakarítást jelent a cégnek. Ám ez nem jelenti azt, hogy eltűnnek a márka autói az említett versenysorozatokból, hiszen jelenleg épp arról tárgyalnak több érdeklődővel is, hogy folytassák a versenyzést. Egy feltételt támaszt a Volkswagen: neki ne kerüljön pénzbe a versenyeztetés, ezért cserébe még arra is hajlandó, hogy a járművek fejlesztésében dolgozó mérnököket is a befektetők rendelkezésére bocsátja.
A Volkswagen lényegében készre fejlesztette a jövő évi új szabályoknak megfelelő Polo R WRC versenyautót, a homologizációt is időben elvégzi, úgyhogy ha sikerül megállapodni a jelenleg még ismeretlen befektetővel, akkor akár a januári Monte-Carlo Ralin is rajthoz állhat a versenyautó. A pletykák szerint a Red Bull és Qatar állam támogatását is élvező Nasszer al-Attijah lehet a befutó, aki mellett még legalább egy pilóta lenne az új WRC-csapatban.
Wolfgang Dürheimer arról is beszélt, hogy az Audi World Endurance Championship versenysorozatának továbbviteléhez is keresnek befektetőt. Itt nehezebbnek látszik a megfelelő partner megtalálása, hiszen, elmondása szerint, műszakilag más színvonalon van a technika, ami sokkal komolyabb mérnöki hátteret követel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.