A terv azonban nem is olyan nagy horderejű azt tudva, hogy a pénzt 30 évre elhúzva lehetne elkölteni, és jórészt a meglévő pályák fejlesztésére futná belőle.
Valójában egy korábbi, sokkal látványosabb terv lebutításáról van szó a Railwaygazette.com szerint. 2012-ben ugyanis – négyévnyi alapos egyeztetések és piacelemzések után – már meghirdettek egy 735 kilométer hosszú vasúti folyosót érintő programot, és 15 lehetséges beruházást is megjelölt az FRA. Most mindez egy olyan javaslattá szerényedett, amelynek fő célja a pályák megbízhatóságának javítása. A politikusok, a vasúti szakma és az üzleti vezetők ugyanis arra jutottak, hogy a meglévő kapacitások messze nem elégségesek az igények kielégítésére.
Az FRA szerint tehát rövid távon a pályák javítására, fejlesztésére kell törekedni. Igaz, ez sem kevés. A legtöbb folyosón például négy vágányt kell kialakítani, lehetővé téve, hogy elkülönülhessenek a prémium intercity, a helyi és a regionális vonatok. Át kell szervezni Philadelphia térségének vasúti közlekedését, és új megállót építeni a város repülőterének. Olyan állapotba kell hozni továbbá a Hartford (Connecticut) és Springfield (Massachusetts) közötti szakaszt, hogy azon a mostaninál nagyobb lehessen a forgalom. Meg kell kétszerezni a regionális személyvonatok számát és megötszörözni az intercityforgalmat.
Sok múlik persze azon, hogy a fentiekből az érintettek mit és milyen ütemben valósítanak meg, figyelmeztet az FRA. Az említett 120 milliárd dollárból 40 milliárdot vinne el a szigorúan vett infrastruktúra-felújítás.
Közben folynak már más, fontos vasúti programok is. Ezek egyike, a New York Gateway célja például az, hogy felszámolják a Newark, New Jersey és a New York Penn állomások közötti vonattorlódásokat. A fejlesztések után a Boston– New York útvonalat a mostaninál 45 perccel rövidebb idő alatt, 2 óra 45 perc alatt lehetne megtenni, a New York–Washington DC út pedig 35 perccel lehet rövidebb, azaz 2 óra 10 percig tartana.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.