Áprilistól öt nyugat-balkáni városba indít járatokat Budapestről a Wizz Air – jelentette be Váradi József vezérigazgató tegnapi sajtótájékoztatóján. Az új útvonalak összekötik Budapestet a macedóniai Szkopjével, a montenegrói Podgoricával, az albániai Tiranával, a koszovói Pristinával és a bosnyák fővárossal, Szarajevóval. A gépek hetente kétszer fordulnak, de a forgalom függvényében sűríthetnek ezen. Ezzel a Wizz Air Magyarországról 28 országba, 64 útvonalon közlekedtet majd járatokat.
Miután a balkáni útvonalak gazdaságosan nem üzemeltethetők, a koncessziós pályázatot úgy írták ki, hogy az üzemeltető veszteségét az állam megtéríti. Az egyedüli jelentkező Wizz Airrel nemrég zárultak le a tárgyalások, s most írták alá a négy évre szóló szerződést. A tárgyalások elhúzódását Váradi a Világgazdaságnak azzal indokolta, hogy ez a konstrukció Magyarországon – sőt még nemzetközi szinten is – előzmény nélküli, ezért körültekintően kellett eljárni, emiatt egyeztettek Brüsszellel is. Kereskedelmi kérdésekben is voltak vitáik a szaktárcával. Váradi összegek említése nélkül elmondta, hogy a kormány minimális nyereséggel finanszírozza az útvonalak üzemeltetését. Ha a járatok nagyobb profitot hoznának, akkor a Wizz Air nem kap támogatást.
A légitársaságnak érdeke, hogy minél nyereségesebben üzemeltesse a gépeket, s ezért utastoborzásba kezd. Azzal számolnak, hogy kezdetben a kihasználtság valamivel 50 százalék fölött lehet, miközben gépeik átlagos töltöttsége 85-90 százalék körüli. A Wizz Air idei magyarországi utasforgalma 17 százalékos növekedéssel meghaladhatja a 3,5 millió főt, míg a teljes piacon 22,6 millió utassal számolnak, ez éves szinten 18 százalékos plusz. Jövőre mindkét irányba hasonló bővülést terveznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.