Pillanatokon belül elkészülnek az M3-as metró felújításának kiviteli tervei, és azok alapján írják a tendereket, így a közbeszerzési pályázaton „épelméjűbb” ajánlatok várhatók, ami lehetővé teszi a metróinfrastruktúra felújításának megkezdését – mondta Tarlós István, főpolgármester a pénteki Budapestinfón. (A korábbi pályázatot az engedélyes tervek alapján írták ki, de miután ezekre irreálisan a magas ajánlati ára érkeztek, lefújták a pályázatot). A kiviteli tervekre épülő közbeszerzési eljárás előkészítése megkezdődött, az ajánlati felhívást és a szerződéstervezetet 2016. december 2-án a Fővárosi Közbeszerzési Kft-nek elküldték. A vasúti pálya és alagúti munkák közbeszerzési eljárásának az anyagai készülnek, az ajánlati felhívást és a szerződéstervezetet a Közbeszerzési Kft. megkapta.
A legújabb tervek szerint a metró déli szakaszának felújítása 2017 június 15-én indul és 2018 szeptember 30-ig tart. Az északi szakasz teljes lezárása 2017 október 1-jén kezdődik, és 2018. szeptember 30-án fejeződik be. A középső szakaszt 2018 október 1-jétől 2019 szeptember 26-ig zárják le. A Lehel téri és a Nagyvárad téri állomások és a csatlakozó pálya felújítására 2019 szeptember 27 és 2020 február 10 között kerül sor. A BKV éjszakai és hétvégi munkavégzéseket is tervez.
Most tehát azt várják, hogy a korábbi pályázathoz képest alacsonyabb összeget tartalmazó ajánlatok érkeznek. A várható költségcsökkentés több tényezőből származhat. A kiviteli tervek alapján történhet az ajánlattétel, az engedélyezési tervekből nem vezethetnek le kockázatokat, nem árazhatják be azokat. A még hiányzó engedélyek beszerzése korábban a vállalkozó feladata lett volna, most a BKV vállalta magára. A BKV által nyújtandó szolgáltatásokat már nem piaci áron, hanem önköltségen számolják el. A szerződés több pontjának előírásait egyértelműsítették, a vállalkozó felelősségi körét jobban definiálták. Az óbudai buszgarázsban fogják tárolni a metrópótló buszokat, így elhagyható a Lehel térre tervezett ideiglenes busztároló. A pótláshoz szükséges felszíni út- és forgalomtechnikai munkák a déli szakaszon ténylegesen megkezdődtek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.