BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tarlós olcsóbb ajánlatra vár

Pillanatokon belül elkészülnek az M3-as metró felújításának kiviteli tervei, és azok alapján írják ki a tendereket, így a közbeszerzési pályázaton „épelméjűbb” ajánlatok várhatók, ami lehetővé teszi a metróinfrastruktúra felújításának megkezdését – mondta Tarlós István főpolgármester a pénteki Budapestinfón. (A korábbi pályázatot az engedélyes tervek alapján írták ki, de miután ezekre a 137,5 milliárdos keretnél magasabb árat ajánlott minden pályázó, lefújták a tendert.) A kiviteli tervekre épülő közbeszerzési eljárás előkészítése megkezdődött, 2016. december 2-án a Fővárosi Közbeszerzési Kft.-nek elküldték a vasúti pálya megújításáról és az alagúti munkáról szóló eljárás anyagait, az ajánlati felhívást és a szerződéstervezetet is.

A legújabb tervek szerint a metró déli szakaszának felújítása 2017. június 15-én indul, és 2018. szeptember 30-ig tart. Az északi szakasz 2017. október 1-jétől 2018. szeptember 30-áig lesz lezárva, a középső szakasz pedig 2018. október 1-jétől 2019. szeptember 26-ig. A Lehel téri és a Nagyvárad téri állomást és a csatlakozó pályát 2019. szeptember 27. és 2020. február 10. között újítják fel. A BKV éjszakai és hétvégi munkavégzéseket is tervez.

Most tehát azt várják, hogy a korábbi pályázathoz képest alacsonyabb összeget tartalmazó ajánlatok érkeznek. A várható költségcsökkentés több tényezőből származhat. A kiviteli tervek alapján történhet az ajánlattétel, az engedélyezési tervekből nem vezethetnek le kockázatokat, azokat nem árazhatják be. Olcsóbbá teheti a munkát, hogy eredetileg a még hiányzó engedélyek beszerzése a vállalkozó feladata lett volna, most ezt a BKV vállalta magára. Eközben a BKV által nyújtandó szolgáltatásokat már nem piaci áron, hanem önköltségen számolják el. A szerződés több pontjának előírásait egyértelműsítették, a vállalkozó felelősségi körét jobban definiálták. Az óbudai buszgarázsban fogják tárolni a metrópótló buszokat, így elhagyható a Lehel térre tervezett ideiglenes busztároló. A pótláshoz szükséges felszíni út- és forgalomtechnikai munkák a déli szakaszon ténylegesen megkezdődtek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.