Kissé csökkenő vonatkilométer mellett, de a járműpark jobb kihasználásával indítja a december 10-én életbe lépő, új menetrendi időszakot a MÁV. Fő célja, hogy a személyszállítás minőségének javításával újabb utasokat vonzzon magához. E törekvései az idén eredményesnek bizonyultak: utasai száma már nem csökken, sőt hárommillió fővel 138,5 millióra fog nőni – erről az állami vasúttársaság üzemeltetési vezérigazgató-helyettese beszélt a cég tegnapi sajtótájékoztatóján.
Schwartz István kifejtette, hogy az új menetrend egyes vonalakon sűrűbb vonatközlekedést és új, közvetlen összeköttetéseket tesz lehetővé. Budapest több elővárosi vonalán bővül a járatok száma, de módosul a főváros és Miskolc, valamint a főváros és Sátoraljaújhely között is a menetrend szerkezete. Budapestről Egerbe, illetve Veszprémbe naponta, Békéscsabára munkanapokon FLIRT motorvonatok is közlekednek majd. A nemzetközi vonatközlekedés alig változik, de a Kvarner IC egész évben Fiuméig jár majd, továbbra is érintve Zágrábot. Bővül a külföldi, alacsony áron elérhető célállomások listája. A ljubljanai járattal például a közúttól csábítana el utasokat a társaság.
Eközben fejlődik a MÁV járműparkja. Az év végétől tovább bővül az említett FLIRT-flotta. Folytatódik a távolsági vonatok kocsijainak felújítása, és forgalomba állhatnak az ÖBB-től vásárolt, már felújított, hosszú Schlieren-kocsik a Budapest és a tőle keletre lévő városok közötti vonalakon.
„A vasúti közlekedés díjai nem változnak december 10-től, csak ott, ahol azt a menetrend változása indokolja” – mondta Kazai Katalin, a MÁV Zrt. személyszállítási szolgáltatásának értékesítési vezetője. Egyes vonalaknak azon szakaszain ugyanis, amelyeken mostantól megáll és utasokat vesz fel a vonat, megszűnik a sebesvonati felár. „Igaz, hogy ezzel bevételtől esik el a MÁV, de e csökkenést a várakozásaink szerint bőven ellensúlyozza majd, hogy a vonat az újonnan beiktatott megállóiban is vehet fel utasokat, akik így átszállás nélkül elérhetik úti céljukat. Ezzel egyúttal fölöslegessé válik néhány személyvonat. Az új menetrend összességében kicsivel kevesebb vonatkilométert tartalmaz, ám a szerelvények kihasználása jobbá válik. A kisebb vonatkilométer miatt nem lesz gond járatsűrítések megvalósításával sem” – válaszolta Kazai Katalin a Világgazdaság kérdésére.
Csúszik két nagyberuházás
A 2016 végi határidő helyett csak 2018 végén lehet átadni a Budapest–Cegléd–Szolnok–Lőkösháza-vasútvonal rehabilitációja II. ütemének 2. fázisát és a felújított Zalalövő–Zalaegerszeg–Boba-vasútvonalat. Az első, már megvalósult projekt csúszását és 115 millió forinttal való drágulását az okozza a Magyar Közlönyben megjelent kormányrendelet szerint, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság előírta a szemeretelepi megálló átépítését. A második esetben a vártnál tovább tart a beruházáshoz szükséges ingatlanok helyzetének rendezése. Ez utóbbi munkára viszont az eredetinél 115 millió forinttal kevesebb támogatás jut.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.