A cseh autópiacon a hazai Skoda Auto cégé a vezető szerep, amelynek piaci részesedése tavaly 31,7 százalékot tett ki. A Skoda Auto eladása tavaly több mint 11 százalékkal 82 267 kocsira emelkedett.
A 2. helyen a német Volkswagen áll 12 százalékos növekedéssel és 26 598 eladott autóval. A harmadik a dél-koreai Hyundai, amely 20 992 autót adott el, ami hét százalékkal több, mint 2015-ben. A további helyeket az amerikai Ford, a román Dacia és a francia Renault foglalja el.
A PwC piacelemző és tanácsadó cég szerint a cseh autópiac növekedése az idén is folytatódni fog, de a tavalyinál kisebb mértékben. "Az idén új rekordra számítunk. Becsléseink szerint a piac 7-12 százalék között fog bővülni" - nyilatkozta Vejtech Oplestil, a PwC képviselője.
Az eladott személygépkocsik 75 százalékát cégek, 25 százalékát magánszemélyek vették meg. A legnagyobb kereslet (21 százalék) az alsó középkategóriás autók iránt mutatkozott, a családi autók (SUV) és a terepjárók együttes aránya 20 százalék volt. A benzinmotoros kocsik aránya 54 százalék, míg a dieselmotorosoké 43 százalék volt.
A legkeresettebb modellnek változatlanul a Skoda Octavia számított 28 406 eladott darabbal, a második helyen a Skoda Fabia (21 769), a harmadikon pedig a Superb volt (11 100). A külföldi modellek közül a legnagyobb érdeklődés a Hyundai i30 és a Volkswagen Golf modellek iránt mutatkozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.