Nem jött be hosszú távon a Made in USA stratégia az American Apparel (AA) számára. A hazai alapanyagokból, hazai dizájnnal és gyártásban készült divatos ruházati termékek gyártója mind a 110 üzletét bezárja április végég, 3400 állást felszámolva ezzel. A cégnek összesen 4700 alkalmazottja volt, a többiek döntően a Los Angeles-i gyárban dolgoztak – eddig. Sorsukról egyelőre nem tudni biztosat, de a legvalószínűbb, hogy új állás után nézhetnek.
Ezt erősítette meg a Reutersnek Garry Bell, a kanadai Gildan Activewear szóvivője, aki szerint az itteni gyártás gazdaságilag fenntarthatatlan, és cége garantált veszteségforrást nem vesz a nyakába. A Gildan egyébként gyártat az USA-ban, de termékeinek zöme karibi, latin-amerikai és bangladesi üzemekből származik. A kanadai cég képben van, hiszen győztesen került ki az AA eszközeire és szellemi termékeire kiírt múlt heti árverésen, amelyen 88 millió dolláros ajánlatával megelőzte az Amazon.com-ot, a Forever 21-t és az Authentic Brands Groupot. A márkanevet tehát viszi a Gildan, és azt is, ami számára igazi érték lehet: az észak-amerikai viszonteladói hálózatot. Az egyezség értelmében a „régi” American Apparel száz napig árulhatja termékeit, utána be kell zárnia üzleteit.
Az AA tavaly novemberben folyamodott másodjára csődvédelemért, az első esetben, 2015 októberében még sikerült megállapodnia a hitelezőkkel. A helyzet azóta reménytelenné vált, s a főleg a fiatalok körében népszerű cégnél gyakorlatilag már végkiárusítás folyik. A fénykorában még évi 600 millió dolláros forgalmat lebonyolító céget a szabadszájúságáról és extravagáns viselkedéséről ismert Dov Charney alapította 1989-ben, és ő vezette egészen 2014-ig, amikor is kirúgták. Azóta perek sorát indította, de mindet elvesztette, így nem kapta vissza a vállalatát, amely megállíthatatlanul menetelt a vég felé. Ezzel szemben Charney most egy ruhaipari startup alapításával és menedzselésével próbálja újraépíteni azt, ami romba dőlt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.