BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

M4: Tarlós szerint a 76 milliárdos bírság mérsékelhető

A 4-es metró beruházása kapcsán, az Európai Csalás Elleni Hivatala (OLAF) által előirányzott 76,6 milliárd forintos bírság Tarlós István főpolgármester szerint egy szélső érték, amely mérsékelhető. A városvezető szerint az összeg 59 milliárd forint lehet – mondta Tarlós, a pénteki Budapestinfón.

A főváros nem támogatja, hogy az állam azonnal fizesse a büntetést, a BKV-nak és a DBR metrónak ugyanis vannak olyan érvei, amelyekkel az összeg csökkenthető. Az OLAF egyébként nem is hozott ilyen határozatot, a testületnek nincs is ilyen jogköre - erre az Európai Bizottság hivatott. Miután az EB meghozza döntését, elkezdődik az állam -mint a bírság megfizetésre kötelezett- és az unió között egy tárgyalás. Annak eredményeként derülhet ki, hogy pontosan milyen összegű bírságot szabnak ki Magyarországra a 4-es metró beruházása miatt.

Az OLAF vizsgálat során kifogásoltak közül, egy kivételével a többi a 2010 előtti időszakra vonatkozóan született. A nagy súlyú metró szerződések 2005 és 2006-ban kötettek, 2007 és 2009 között pedig sok tanácsadói szerződést kötött a BKV, ezek jó része szabálytalan, amelyek felvetik a csalás gyanúját.

Idén tavasszal már a felújított szerelvények futnak az M3-as metró vonalán – ezt is kiemelte Tarlós, és felolvasta a Metróért Egyesület levelét, amely szerint a pályán és a környezetében a közlekedésbiztonságot veszélyeztető meghibásodás nem tapasztalható az infrastruktúrán. A nagyobb probléma az elavult szerelvényekkel van. De miután a felújított szerelvény a napokban megkapta a típus engedélyt (ami után a járműnek még próbafutásokat kell tenni), tavasszal tehát jöhetnek az immár felújított kocsik - mondta a főpolgármester.

A következő két-három évben olyan mértékű kerékpárút fejlesztés lesz Budapesten, amelyre eddig nem volt példa – ezt már Révész Máriusz, a kerékpározásért felelős kormánybiztos mondta. Erre 8,4 milliárd forintot költenek. A kerékpárutak fenntartása, takarítása a település határain belül az önkormányzat, azon túl pedig a Magyar Közút (MK) hatáskörébe tartozik majd.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.