A 4-es metró beruházása kapcsán, az Európai Csalás Elleni Hivatala (OLAF) által előirányzott 76,6 milliárd forintos bírság Tarlós István főpolgármester szerint egy szélső érték, amely mérsékelhető. A városvezető szerint az összeg 59 milliárd forint lehet – mondta Tarlós, a pénteki Budapestinfón.
Az OLAF vizsgálat során kifogásoltak közül, egy kivételével a többi a 2010 előtti időszakra vonatkozóan született. A nagy súlyú metró szerződések 2005 és 2006-ban kötettek, 2007 és 2009 között pedig sok tanácsadói szerződést kötött a BKV, ezek jó része szabálytalan, amelyek felvetik a csalás gyanúját.
Idén tavasszal már a felújított szerelvények futnak az M3-as metró vonalán – ezt is kiemelte Tarlós, és felolvasta a Metróért Egyesület levelét, amely szerint a pályán és a környezetében a közlekedésbiztonságot veszélyeztető meghibásodás nem tapasztalható az infrastruktúrán. A nagyobb probléma az elavult szerelvényekkel van. De miután a felújított szerelvény a napokban megkapta a típus engedélyt (ami után a járműnek még próbafutásokat kell tenni), tavasszal tehát jöhetnek az immár felújított kocsik - mondta a főpolgármester.
A következő két-három évben olyan mértékű kerékpárút fejlesztés lesz Budapesten, amelyre eddig nem volt példa – ezt már Révész Máriusz, a kerékpározásért felelős kormánybiztos mondta. Erre 8,4 milliárd forintot költenek. A kerékpárutak fenntartása, takarítása a település határain belül az önkormányzat, azon túl pedig a Magyar Közút (MK) hatáskörébe tartozik majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.