Az MTI azzal kapcsolatban kérdezte a közlekedési társaságot, hogy sajtóhírek szerint múlt héten utasokkal együtt túlfutott a 4-es metró Kelenföldön.
A BKV Zrt. válaszában azt írta, a 4-es metróvonalon ez elmúlt időszakban több hibaesemény történt, ami a PPE-rendszer üzemzavara miatt következett be.
"A PPE feladata, hogy a peronról a vágányzónába esetlegesen beeső utasok védelmében a vonatot megállítsa, illetve az utasokra veszélyt jelentő nagy feszültséget lekapcsolja. Ezek a hibák jellemzően periférikusak, például a számítástechnikai rendszerelemek áramellátásában beálló pillanatnyi kimaradások, amelyre a rendszer - a magas szintű biztonság érdekében - az utasforgalom leállításával válaszol" - írta a BKV.
Hozzátették: a hibákra jellemző, hogy legfeljebb 1-2 perces zavart okoznak, de az utasbiztonságot semmilyen módon nem befolyásolják.
Az eseteket jelezték a Siemens felé, aki azonnal megkezdte a hibák okainak feltárását. A problémát a BKV garanciális hibának tekinti. A Siemens jelenleg is dolgozik a hiba elhárításán, bővebb információt csak a vizsgálatok lezárulta után áll módunkban nyújtani - tette hozzá a közlekedési társaság.
A BKV kiemelte azt is, hogy saját üzemeltetői tapasztalatai, illetve a nemzetközi tapasztalatok is egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód - többek között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával - lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.