A várakozásokat felülmúló negyedévet zárt 2016 végén a McDonald’s. Az amerikai gyorsétteremlánc – főleg a külföldi hálózat jó teljesítményének köszönhetően – részvényenként 1,44 dollárra növelte nyereségét az egy évvel korábbi 1,33 dollárról.
Tette ezt úgy, hogy mind a forgalma, mind a nyeresége olvadt az egy évvel korábbihoz képest. A forgalom 6,34 milliárdról 6,03 milliárdra, az adózott eredmény 1,21 milliárdról 1,19 milliárdra mérséklődött, ám mindez döntően az erős dollár miatti árfolyamhatásokra vezethető vissza. A Reuters elemzői 5,99 milliárdos bevétel mellett 1,41 dolláros részvényenkénti profitot becsültek.
Eközben globálisan – az egy éve működő egységeknél – az átlagos forgalomnövekedés 2,7 százalékos volt, különösen az Egyesült Királyságban, Kínában, Japánban és néhány latin-amerikai országban fokozódott a hamburgerek iránti étvágy. A kiemelt fontosságú kínai piacukon 4,7 százalékos pluszt mértek. Steve Easterbrook elnök-vezérigazgató szerint öt éve nem volt ennyire kedvező a forgalmi statisztikájuk, s az eredmények igazolják a fogyasztók elvárásaihoz igazított stratégiájuk helyességét. Odahaza viszont korántsem volt ennyire kedvező a kép. Az eladások 1,3 százalékkal estek vissza, a működési eredmény szintjén 11 százalékos volt a mínusz 2015 negyedik negyedévéhez viszonyítva. A gyengébb teljesítmény magyarázatául az elemzők egyfelől a vártnál hidegebb decembert hozzák föl, amikor is általában kevesebb kedvük van az embereknek kiruccanni, másfelől egy ennél sokkal nyomósabb érvet: a menüforradalmat.
Az egészségesebb kínálat bevezetése magasabb költségekkel és eleinte kevesebb sikerrel járt, mint arra számítottak, de Easterbrook szerint nem tévesztettek irányt, jó úton haladnak, még ha néha döccenőkkel is találkoznak. A másik újítás, az egész napos reggeli közkívánatra történő tavalyi bevezetése sikeres is volt, meg nem is. Sikeres volt annyiban, hogy többen választották a korábban csak a reggeli órákban elérhető menüt, csalódás pedig amiatt, hogy az „egész napos” reggeli miatt a drágábban kínált napközbeni menük nem fogytak annyira. Mindent egybevetve az elemzők úgy vélik, a megtorpanás csak átmeneti, a McDonald’s megújítása meghozza az eredményeket. Előremutató az egészséges menük bevezetése is, csakhogy egyelőre ez gyártási oldalon többletköltséggel jár, amit még nem fedez teljesen a pluszfogalomból fakadó bevétel. A lényeg azonban azon van, hogy a kínálattal minél szélesebb közönség ízlését és igényét lefedjék, s ez nemcsak a vérnyomásra, de a profitra is jótékony hatással lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.