Amint sikerül eladni a Yahoo-t, a teljes vezetés veszi a kalapját, élén a cég megmentésére 2012-ben a Google-től szerződtetett, de gyakorlatilag megbukott Marissa Mayer vezérigazgatóval és az egyik cégalapítóval, David Filo igazgatósági taggal, aki 1994 óta szolgálja a szebb napokat megélt internetes szolgáltatót. Az igazgatóság elnöke, Maynard Webb és a testület három másik tagja is csak arra vár, hogy a Verizon távközlési szolgáltató végre kifizesse a 4,8 milliárd dolláros vételárat, amit még a nyáron ígért a Yahoo-ért. Igaz, azóta két nagy adatlopási botrány is megrázta a vállalatot. A tőzsdehatósághoz benyújtott iratok szerint a személyi változások semmilyen módon sem érintik a Yahoo napi működését. Az ugyanakkor nem derül ki belőlük, hogy Mayer lemondása egyben a távozását is jelenti, vagy szeretné valamilyen pozícióban még szolgálni a vállalatot. A Yahoo név egyébként eltűnik, legalábbis a vállalat nem használja a továbbiakban, s az e-kereskedelmi óriásra, az Alibabára hajazó Altaba márkanéven dolgozik tovább. Az illetékesek jobban is körülnézhettek volna, hiszen ezen a néven már működik egy jó hírű vállalkozás, amely Pakisztánban gyárt ollókat és finomacélárut. Az Altaba az alternatív Alibabát jelzi – derítette ki a The Wall Street Journal. Marissa Mayer bírálói azt vetik az üzletasszony szemére, hogy a Yahoo logóján és mostani átkeresztelésén kívül sok maradandót nem hagy maga után. Azt nem tudni, hogy az Altaba név bejegyzésével a Verizonnal történt egyeztetés után fordultak-e a tőzsdefelügyelethez. Végtére is mindegy, hiszen a Verizon csak a Yahoo internetes ágát veszi át és olvasztja magába, s ami ezután Altaba néven marad, az gyakorlatilag egy vagyonkezelő cég, amelynek az a feladata, hogy a Yahoo-nak az Alibabában meglévő, mintegy 15 százalékos részesedését és a Yahoo Japanban lévő 35,5 százalékos befektetését kezelje. Az Alibaba-részesedés eladásának igen jelentős adóvonzata lenne, úgyhogy óvatosan kell közeledni ehhez a témához – jegyzi meg a USA Today. Elemzők szerint a Yahoo piaci értékének alig 10 százalékát adja az internetes üzletág. A Yahoo Japan piaci értéke 23,5 milliárd dollár, ebből nagyjából 8,34 milliárd esik a Yahoo-ra, míg a 237 milliárd dollárt érő Alibaba 15 százalékának eladásából most durván 35,5 milliárdot zsebelhetne be a Yahoo. A két részesedés tehát önmagában 44 milliárd dollárt ér – persze az adók ebből több milliárdot is elvisznek, ha a majdani Altaba tulajdonosai a kiszállás mellett döntenek. Ha hazaviszik a pénzt, akkor 30 százalék egyből ugrik.
Ehhez képest a Verizon vételi ajánlata aprópénznek tűnik, de az internet egyik őskövületének továbbéléséhez mégis elengedhetetlen. Már ha lesz egyáltalán valami az üzletből, hiszen a múlt héten már a második magas rangú Verizon-vezető adott hangot kételyeinek a felvásárlási ügyletet illetően. Marni Walden termékfejlesztési igazgató szerint a visszalépés, illetve az ajánlott ár csökkentése egyaránt benne van a pakliban, noha kétségtelen, hogy a Yahoo még a mai állapotában is a Verizon hasznára tudna válni. A több mint egymilliárd Yahoo-felhasználó személyes adatainak ellopása miatti botrány után azonban teljesen érthető, hogy a Verizon árengedményt követel Mayeréktől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.