BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új névvel felejtetné a közelmúltat a Yahoo

Bár az adatlopási botrányok után a Verizon még nem döntött a Yahoo megvételéről, az internetes szolgáltató ezt kész tényként kezeli, és új néven, új vezetéssel készül a jövőre

Amint sikerül eladni a Yahoo-t, a teljes vezetés veszi a kalapját, élén a cég megmentésére 2012-ben a Google-től szerződtetett, de gyakorlatilag megbukott Marissa Mayer vezérigazgatóval és az egyik cégalapítóval, David Filo igazgatósági taggal, aki 1994 óta szolgálja a szebb napokat megélt internetes szolgáltatót. Az igazgatóság elnöke, Maynard Webb és a testület három másik tagja is csak arra vár, hogy a Verizon távközlési szolgáltató végre kifizesse a 4,8 milliárd dolláros vételárat, amit még a nyáron ígért a Yahoo-ért. Igaz, azóta két nagy adatlopási botrány is megrázta a vállalatot. A tőzsdehatósághoz benyújtott iratok szerint a személyi változások semmilyen módon sem érintik a Yahoo napi működését. Az ugyanakkor nem derül ki belőlük, hogy Mayer lemondása egyben a távozását is jelenti, vagy szeretné valamilyen pozícióban még szolgálni a vállalatot. A Yahoo név egyébként eltűnik, legalábbis a vállalat nem használja a továbbiakban, s az e-kereskedelmi óriásra, az Alibabára hajazó Altaba márkanéven dolgozik tovább. Az illetékesek jobban is körülnézhettek volna, hiszen ezen a néven már működik egy jó hírű vállalkozás, amely Pakisztánban gyárt ollókat és finomacélárut. Az Altaba az alternatív Alibabát jelzi – derítette ki a The Wall Street Journal. Marissa Mayer bírálói azt vetik az üzletasszony szemére, hogy a Yahoo logóján és mostani átkeresztelésén kívül sok maradandót nem hagy maga után. Azt nem tudni, hogy az Altaba név bejegyzésével a Verizonnal történt egyeztetés után fordultak-e a tőzsdefelügyelethez. Végtére is mindegy, hiszen a Verizon csak a Yahoo internetes ágát veszi át és olvasztja magába, s ami ezután Altaba néven marad, az gyakorlatilag egy vagyonkezelő cég, amelynek az a feladata, hogy a Yahoo-nak az Alibabában meglévő, mintegy 15 százalékos részesedését és a Yahoo Japanban lévő 35,5 százalékos befektetését kezelje. Az Alibaba-részesedés eladásának igen jelentős adóvonzata lenne, úgyhogy óvatosan kell közeledni ehhez a témához – jegyzi meg a USA Today. Elemzők szerint a Yahoo piaci értékének alig 10 százalékát adja az internetes üzletág. A Yahoo Japan piaci értéke 23,5 milliárd dollár, ebből nagyjából 8,34 milliárd esik a Yahoo-ra, míg a 237 milliárd dollárt érő Alibaba 15 százalékának eladásából most durván 35,5 milliárdot zsebelhetne be a Yahoo. A két részesedés tehát önmagában 44 milliárd dollárt ér – persze az adók ebből több milliárdot is elvisznek, ha a majdani Altaba tulajdonosai a kiszállás mellett döntenek. Ha hazaviszik a pénzt, akkor 30 százalék egyből ugrik.

Ehhez képest a Verizon vételi ajánlata aprópénznek tűnik, de az internet egyik őskövületének továbbéléséhez mégis elengedhetetlen. Már ha lesz egyáltalán valami az üzletből, hiszen a múlt héten már a második magas rangú Verizon-vezető adott hangot kételyeinek a felvásárlási ügyletet illetően. Marni Walden termékfejlesztési igazgató szerint a visszalépés, illetve az ajánlott ár csökkentése egyaránt benne van a pakliban, noha kétségtelen, hogy a Yahoo még a mai állapotában is a Verizon hasznára tudna válni. A több mint egymilliárd Yahoo-felhasználó személyes adatainak ellopása miatti botrány után azonban teljesen érthető, hogy a Verizon árengedményt követel Mayeréktől.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.