Ahogy az várható volt, előbb-utóbb személyi felelősei is lesznek a Volkswagen dízelbotrányának. Igaz, nem azon a szinten, ahol az várható volt. A Volkswagen-csoport járműveinek kibocsátási adatait szándékosan meghamisító csapatból az FBI elsőként Oliver Schmidtet, VW-járművek amerikai megfelelőségi szabályainak betartásáért felelős vezetőt vette őrizetbe hétfőn. Ő 2014-től 2015 márciusáig töltötte be ezt a pozíciót, ami annál is érdekesebb, mert maga a dízelbotrány pont fél évvel később pattant ki. A The New York Times szerint Schmidt a botrány eltussolásában is szerepet játszott. A Volkswagen viszont gyakorlatilag magára hagyta Schmidtet. Leszögezték: mindenben együttműködnek a washingtoni igazságügyi tárcával az ügy tisztázása érdekében, viszont a személyi következmények kommentálását nem tartják feladatuknak.
Elővigyázatosságból vagy sem, a Volkswagen úgy döntött, egyetlen felső vezetője sem képviseli az autógyártót a héten induló, évnyitó detroiti autókiállításon. A letartóztatás időzítése amiatt is meglepő, mert a német konszern és a fogyasztók, valamint az érintett amerikai hatóságok közötti kártérítési egyezséget épp a napokban hagyta jóvá az illetékes kaliforniai bíróság. A németek közel 20 milliárd dollárt fizetnek az Egyesült Államokban a fogyasztók és a hatóságok megtévesztéséért, Európában viszont, ahol nem fél-, hanem nyolc és fél millió autótulajdonost érintett a dízelbotrány, egyelőre a járművek ingyenes kijavításán túl semmilyen kompenzációra sem hajlandók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.