BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az élelmiszercégek nem teljesen értik mi a gond

Az Élelmiszerfeldolgozók Országos Szövetsége (ÉFOSZ) felveszi a kapcsolatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal, miután a sajtóból értesült arról, hogy a hivatal szerint több élelmiszergyártó eltérő minőségű termékekkel látja el a nyugat-európai és a kelet-közép-európai boltokat.

Az Ed.Haas Hungaria Kft. és a Coca-Cola HBC Magyarország egyaránt azt hangsúlyozta, hogy termékei minőségére minden országban kiemelten ügyel.

Az ÉFOSZ közleménye szerint a sajtóban megjelentek alapján a konkrét márkatermékek túlnyomó többségénél a hatóság az összetételben nem talált különbséget, azok minden tekintetben megfeleltek az előírásoknak, a kifogások érzékszervi vizsgálatokon alapultak. (Márpedig sok oka lehet annak, hogy más az íze ugyanannak a terméknek nálunk, vagy Ausztriában!)

Az élelmiszeripari nagyvállalatok egész Európát jellemzően egy vagy néhány üzemből látják el. Magyarországon is több cég, több üzeme működik, amelyek magyar munkaerővel, magyar beszállítóktól vásárolt magyar alapanyagokból állítanak elő termékeket bel- és külpiacra egyaránt - emelte ki az ÉFOSZ.

Mint írták, a cégek számára minden fogyasztó egyformán fontos és gyártási szempontból is hatékonyabb egy üzemsoron, azonos márkanév alatt egyféle terméket gyártani. Ezért alapesetben az azonos néven forgalmazott élelmiszerek minősége, összetétele és íze között nincs különbség.

Ugyanakkor előfordul, hogy a gyártók igazolható íz preferenciát tapasztalnak egyes régiók fogyasztóinak körében, ebben az esetben külön receptúrákkal igyekezhetnek ezeket az igényeket kielégíteni. Emellett kismértékű ízkülönbséget okozhat az egyes országokban rendelkezésre álló, ugyanolyan jó minőségű, de eltérő érzékszervi tulajdonságokkal rendelkező alapanyagok felhasználása - közölték.

Az Ed.Haas Hungaria Kft. reagálásában hangsúlyozta: a Manner termékei minden ország számára ugyanazon receptúrával, azonos alapanyagokból, ugyanazon a gyártósoron készülnek, nem tesznek különbséget a fogyasztók és a piacaik között. A cég minden ezzel ellentétes állítást visszautasít.

A Coca-Cola HBC Magyarország szintén azt hangsúlyozta, hogy a termékei minősége minden országban kiemelten fontos. Hozzáteszik, hogy Magyarországon ugyanazzal az édesítőszerrel dogloznak, mint az Egyesült Államokban, kukoricából készült fruktóz-glükózszörpöt használnak, amelyet magyar kukoricából Magyarországon állítanak elő.

A Nestlé Hungária Magyarországon az európai regionális gyárakkal közösen úgy alakítja ki a termékei receptúráját, hogy azok megfeleljenek a hazai fogyasztói igényeknek és a legmagasabb minőségi előírásoknak - reagált a cég az MTI-hez eljuttatott állásfoglalásában. Hozzátették, hogy az itt forgalmazott, három különböző receptúrájú Nesquik termékből az egyiket Szerencsen gyártják, innen szolgálják ki a magyar mellett további 17 ország piacát, beleértve Ausztriát is, és az osztrák piacra készített termék összetevői listája és receptúrája teljes mértékben megegyezik a magyar piacon kapható termékkel.

Az ALDI elkötelezett az erős, független saját márkák felé, amelyek termékválasztékának döntő részét teszik ki. Függetlenül attól, hogy egy saját márkás termék a Hofer-csoport központi beszerzése vagy magyar beszerzés útján érkezik az ALDI magyarországi áruházaiba: a megbízható, magas minőség garantált - közölte a diszkontlánc. Azoknál a saját márkás termékeknél, amelyeket az ALDI több országban is értékesít és több országra szóló csoportos beszerzésből származnak, a termékek receptúrája, minősége a termékeket forgalmazó országok mindegyikében megegyezik, ezzel is biztosítja az üzletlánc azt az állandó magas színvonalat, amelyet a vásárlók az elmúlt évtizedekben már megszoktak az ALDI-tól.

Az OKSZ a minőséget támogatja

Az élelmiszerek minősége természetesen a magyar családok számára is kiemelten fontos kérdés, így a magyar vásárló is joggal várja el, hogy jó minőségű élelmiszert kapjon az üzletekben. Ezért a kereskedők is azt a célt támogatják, hogy a legjobb élelmiszerféleségekből tudjanak válogatni a vásárlók az áruházakban - írta a témával kapcsolatban az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ).

A márkatermékek tekintetében ugyanakkor a gyártó felel a termékek hatályos jogszabályi megfelelőségéért, például a Magyar Élelmiszerkönyv, a vonatkozó EU-s és nemzeti rendeletek, vagy a specifikus jogszabályok betartásáért. A márkatermék gyártója dönt arról, hogy a jogszabályi kereteken belül milyen alap- és adalékanyag összetételt választ, milyen élvezeti tulajdonságokkal ruházza fel a márkaterméket.

A kereskedők mindig is nyitottak voltak arra, hogy a vásárlók észrevételeit, a minőséggel, élvezeti tulajdonságokkal kapcsolatos kifogásait közvetítsék a márkagyártók felé. Ez a napi működés része, ennek kialakult a gyakorlata a kereskedelemben. Emellett természetesen az ellenőrző hatóságok, továbbá a fogyasztóvédelmi szervezetek jelzéseit is figyelemmel kísérik.

A márkatermékek tekintetében ugyanakkor a gyártó felel a termékek hatályos jogszabályi megfelelőségéért, például a Magyar Élelmiszerkönyv, a vonatkozó EU-s és nemzeti rendeletek, vagy a specifikus jogszabályok betartásáért. A márkatermék gyártója dönt arról, hogy a jogszabályi kereteken belül milyen alap- és adalékanyag összetételt választ, milyen élvezeti tulajdonságokkal ruházza fel a márkaterméket.

A kereskedők mindig is nyitottak voltak arra, hogy a vásárlók észrevételeit, a minőséggel, élvezeti tulajdonságokkal kapcsolatos kifogásait közvetítsék a márkagyártók felé. Ez a napi működés része, ennek kialakult a gyakorlata a kereskedelemben. Emellett természetesen az ellenőrző hatóságok, továbbá a fogyasztóvédelmi szervezetek jelzéseit is figyelemmel kísérik. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.