A Google hétfőn jelentette be egy blogbejegyzésben, hogy új lehetőséggel bővül a Maps (Térkép) kínálata, a felhasználók ezentúl ugyanis nemcsak listázhatják kedvenc helyeiket az alkalmazáson belül, de az elkészült listákat meg is oszthatják ismerőseikkel. Természetesen arra is lehetőséget kínál az új megoldás, hogy kövessük a barátaink, rokonaink kedvenc helyszíneit az applikáció segítségével, míg a sajátjainkat akár e-mailen, üzenetküldő szoftveren vagy más közösségi médiás felületen is megoszthatjuk velük. A már Androidra és iOS operációs rendszerre is elérhető frissítés nyilván kiválóan alkalmas arra, hogy a kedvenc helyeit egy felületen, rendszerezve tárolja valaki, ám az újítás kapcsán adja magát a felvetés, hogy a Google ezzel a lépéssel ismét a közösségépítéssel próbálkozik. A kedvenc helyek listázásának lehetősége egyébként már korábban is rendelkezésre állt a Google Local Guides programon belül a The Verge beszámolója szerint, a most bejelentett frissítéssel azonban bárki számára elérhetővé vált.
A múlt év végén pedig az üzletek, éttermek, népszerű szórakozóhelyek előtt kígyózó soroknak üzent hadat a Maps egy olyan szolgáltatással, amely valós időben mutatja meg, hogy mennyien gyűltek össze egy-egy helyen. A társaság még 2015-ben mutatta be a térképmegoldásán belül a Popular Times nevű opciót, amely korábbi adatokat elemezve azt mutatta meg az egyes üzletek, vendéglátóhelyek esetében, hogy mely órákban várható ott a legnagyobb tömeg. Ez a szolgáltatás kapott egy kiegészítő funkciót, ezzel az aktuális helyzetről tájékoztatja az érdeklődőket. A társaság ráadásul a tavalyi fekete péntek hetére időzítette az új alkalmazás aktiválását, így egyből meg is tapasztalhatták az amerikai felhasználók az előnyeit, hiszen a jelentős kedvezményekre vadászó fogyasztók abban az időszakban megrohanják az üzleteket.
A Google egyébként komoly történelemmel rendelkezik a közösségi felületek piacán, igaz, egyelőre túl sok sikert nem könyvelhetett el. Valószínűleg igen kevesen emlékeznek az Orkut nevű szolgáltatásra, amelyet 2004-ben indított el a társaság, és végleg csak 2014 őszén kapcsolt le. Szintén közösséget építettek volna a Google Friend Connecttel, ám ennek már lényegesen rövidebb karrierje volt, 2008 és 2012 között működött. A 2010-ben elindított Google Buzz még ennél is kevesebbet élt, a következő évben meg is szűnt, igaz, ebben az is szerepet játszott, hogy jött az újabb nagy dobásnak szánt szolgáltatás, a Google+. A már akkor is hatalmas felhasználói tábor, az Android operációs rendszer gyors térhódítása és az ebben rejlő lehetőségek ellenére ez a kezdeményezés sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és bár a havi aktív felhasználók száma 300 millió körül van, az átlagos használati idő és az elköteleződés a mérések szerint messze elmarad a legnagyobb riválisokétól. A Google+ 2015-ben egy nagyobb ráncfelvarráson esett át, január végén pedig bejelentették, hogy mindössze néhány hét alatt három jelentős változtatást is végrehajtanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.