A tavalyi utolsó negyedévben elért iPhone-értékesítési rekordnak köszönhetően a globális okostelefon-piac trónjára ugrott az Apple. Az amerikai társaság 78,3, míg legnagyobb riválisa, a Samsung 77,5 millió készüléket értékesített az október–decemberi időszakban – derül ki az IDC elemzéséből.
A piackutató cég adatai szerint, éves összehasonlításban közel 7 százalékkal több, 428,5 millió telefont adtak el a negyedik negyedévben világszerte. A teljes évet vizsgálva ugyanakkor az látszik, hogy alaposan lelassult a szegmens növekedése. Tavaly összesen 1,47 milliárd okostelefon kelt el, ez mindössze 2,3 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Összehasonlításként, 2015-ben éves összevetésben még 10 százalék körüli bővülést mért az IDC.
A piackutató cég tanulmánya szerint egyébként több szempontból is mérföldkőnek számított a tavalyi év az okostelefonok piacán. Egyrészt első alkalommal fordult elő, hogy éves összehasonlításban csökkent az iPhone-ok értékesítése – 7 százalékos volt a visszaesés. A tavalyi év utolsó három hónapja azért is tekinthető történelminek, mert közel kerültünk ahhoz, hogy a vezető pozícióért vívott korábban kétszereplős verseny kibővüljön. A Huawei ugyanis átlépte a 10 százalékos piaci részesedést.
A kínai társaság a vizsgált időszakban 45,4 millió okostelefont adott el, ami 38,6 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. Bár az év végére elveszítette a vezető pozíciót, a teljes évet vizsgálva a Samsung adta el a legtöbb okosmobilt. A dél-koreai cég trónfosztásában valószínűleg meghatározó szerepet játszott a Galaxy Note7 túlmelegedő akkumulátora okozta probléma, amely miatt a teljes készletet vissza kellett hívni. A múlt év meghatározó eseménye volt az is, hogy a Huawei mellett két, Európában és az Egyesült Államokban kevésbé ismert kínai gyártó egészen elképesztő növekedést tudott felmutatni. Az egész évet vizsgálva az OPPO 132,9, míg a Vivo 103,2 százalékkal tudta növelni okostelefon-értékesítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.