BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hibrid autók vásárlását is támogatni kellene

Az elektromos autók vásárlásához hasonlóan támogatnia kellene az államnak a kis fogyasztású – legfeljebb kétliteres belső égésű motorral rendelkező – hibridautók megvételét – mondta a Világgazdaságnak Gablini Gábor.

A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint ez is enyhíthetne a járművek okozta környezetterhelésen. Emellett az államnak – például kedvezményes hitellel – ösztönöznie kellene az új vagy a keveset futott, igazolható múlttal rendelkező autók vásárlását. Ezt annak kapcsán mondta Gablini, hogy az LMP-s Sallai R. Benedek parlamenthez benyújtott indítványa szerint az évtized végétől betiltanák a dízel-, 2025-től pedig a benzines járművek forgalomba hozatalát Magyarországon. A kezdeményezés a károsanyag-kibocsátással járó technológia visszaszorítását célozza, amely alapelvvel Gablini is egyetért.

Ám nem ebben látja a megoldást, mert a dízelautók semmivel sem károsabbak, mint a kis köbcentis, két-három hengeres turbóval szerelt benzinmotorú autók – mondta. Egyébként a személyautópark körülbelül 47-48 százaléka, több mint egymillió autó dízelüzemű.

Gablini szerint véget kellene vetni a régi, extramagas károsanyag-kibocsátású járművek további térnyerésének. Ezek után több adót kellene fizetni, a környezetkímélők után pedig kevesebbet. Korlátozás nélkül érkeznek Magyarországra az öreg autók – jegyezte meg –, évente 140-150 ezer, és ezek nagy része 15-18 éves. Ennek következtében a 3,2 milliós személyautópark átlagos életkora meghaladja a 14 évet, és több mint kétmillió tekinthető öregnek, ugyanis az autók 74 százaléka tíz év feletti.

Tilalom Oslóban

Kedden és szerdán kitiltják Oslóból a dízelüzemű gépjárműveket, mert azt remélik, hogy ezzel csökkenthető a levegő minőségromlása. A tilalom nem lesz teljes, csak a városi utakra érvényes, az Oslót átszelő autópálya-szakaszokra nem, és a szabálytalan autósokra 1500 koronás bírság vár. Ez az első alkalom, amikor a város él a 2016 februárjában meghozott forgalomkorlátozási lehetőségekkel. (A behajtási tilalom ugyanakkor felbőszítette az autósokat, mert 2006-ban a kormányzat támogatta a dízelautók vásárlását. Akkor még úgy tűnt, kevésbé szennyezik a környezetet, mint benzines társaik.) Ez csak

a kezdet a norvég fővárosban, hiszen októberben fogadták el azt

a környezetvédelmi programot, amelynek részeként 2019-re kitiltják

az autókat a belvárosból – benzinest és dízelt egyaránt.

a kezdet a norvég fővárosban, hiszen októberben fogadták el azt

a környezetvédelmi programot, amelynek részeként 2019-re kitiltják

az autókat a belvárosból – benzinest és dízelt egyaránt. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.