A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint ez is enyhíthetne a járművek okozta környezetterhelésen. Emellett az államnak – például kedvezményes hitellel – ösztönöznie kellene az új vagy a keveset futott, igazolható múlttal rendelkező autók vásárlását. Ezt annak kapcsán mondta Gablini, hogy az LMP-s Sallai R. Benedek parlamenthez benyújtott indítványa szerint az évtized végétől betiltanák a dízel-, 2025-től pedig a benzines járművek forgalomba hozatalát Magyarországon. A kezdeményezés a károsanyag-kibocsátással járó technológia visszaszorítását célozza, amely alapelvvel Gablini is egyetért.
Ám nem ebben látja a megoldást, mert a dízelautók semmivel sem károsabbak, mint a kis köbcentis, két-három hengeres turbóval szerelt benzinmotorú autók – mondta. Egyébként a személyautópark körülbelül 47-48 százaléka, több mint egymillió autó dízelüzemű.
Gablini szerint véget kellene vetni a régi, extramagas károsanyag-kibocsátású járművek további térnyerésének. Ezek után több adót kellene fizetni, a környezetkímélők után pedig kevesebbet. Korlátozás nélkül érkeznek Magyarországra az öreg autók – jegyezte meg –, évente 140-150 ezer, és ezek nagy része 15-18 éves. Ennek következtében a 3,2 milliós személyautópark átlagos életkora meghaladja a 14 évet, és több mint kétmillió tekinthető öregnek, ugyanis az autók 74 százaléka tíz év feletti.
a kezdet a norvég fővárosban, hiszen októberben fogadták el azt
a környezetvédelmi programot, amelynek részeként 2019-re kitiltják
az autókat a belvárosból – benzinest és dízelt egyaránt.
a kezdet a norvég fővárosban, hiszen októberben fogadták el azt
a környezetvédelmi programot, amelynek részeként 2019-re kitiltják
az autókat a belvárosból – benzinest és dízelt egyaránt. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.