Tarlós István közölte, a BKV által a kiviteli tervekre kiírt tendereket részlegesen módosítani kellett egy jogszabályi változás miatt, de "ettől még az idén nyáron, júniusban a kivitelezés megindulhat" - mondta a főpolgármester hétfő este a Hír TV Magyarország élőben című műsorában.
Mint azt korábban a Világgazdaság megírta: közvetlenül az M3 pótlására a jelenlegi tervek szerint hozzávetőlegesen ötven újszerű és részben teljesen új, alacsony padlós járművet biztosít a BKV Zrt. A fenti járművek egy része már rendelkezésre áll, harminc autóbusz pedig tavasszal érkezik – közölte a Világgazdasággal a közlekedési társaság.
A BKV egyébként jelenleg 928 autóbuszt üzemeltet. A metró pótlásában részt vevő járművek felújítása az előzetes ütemezésnek megfelelően halad, a ráfordítás mértéke a járművek aktuális állapotától függő, szóródó érték – közölte a költségek részleteinek ismertetése nélkül a BKV.
Szakértők szerint pénzügyi szempontból a főváros számára megtakarítást eredményez majd a buszok közlekedtetése az M3-as helyett. A metró működtetése ugyanis nagyon drága. A fővárosi közösségi közlekedés évi 140 milliárd forintos költségének körülbelül 40 százalékát a metrók üzemeltetése viszi el. A legtöbbet a 4-es metró üzemeltetésére kell fordítani, állítólag ez duplája az M2-es és az M3-as metrók együttes üzemeltetési költségének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.