A társaság közleménye szerint a 3 millió dollár befektetéssel létrejövő központ a Fredericksburg Gillespie County repülőtéren lesz. A 2 ezer négyzetméteres épület várhatóan már májusban átadják, itt kap helyet a Magnus Pilot Academy vészhelyzeti képző és oktató központ is, de a gyártó észak-amerikai kiszolgálóbázisa is itt lesz.
A közleményben kitértek arra is, hogy a Fusion 212 típusú gépek amerikai engedélyeztetése is utolsó fázisához érkezett, így rövid időn belül a nagyközönség számára is elérhető lesz az alap műrepülésre, oktatásra, védelmi és ipari célokra kifejlesztett kétüléses sportrepülőgép. A 95-ös autóbenzinnel működő repülőgép elektromos testvére, az eFusion, a nyár elején érkezik majd az amerikai kontinensre. A gyártó korábbi számításai szerint a 2017-es üzleti évben 30-35 darab Fusion 212-est adhatnak el az amerikai piacon.
A nemzetközi terjeszkedésnek ez már a második lépése volt, tavaly szeptemberben Kínában hoztak létre egy vegyesvállalatot és 30 millió eurós beruházásról döntöttek. Az új vállalat 2020-ig 1500 Fusion 212 típusú, robbanómotoros repülőgépet szerel össze magyar licence alapján és értékesít Kínában. A zöldmezős beruházás keretein belül egy közepes méretű repülőtér, egy összeszerelő és karbantartó üzem, valamint a Magnus Pilot Academy pilótaképző centrumhálózat is felépül.
A kecskeméti székhelyű Magnus Aircraft a 2015-ös évet 69,8 millió forintos árbevétel mellett 7,2 milliós üzemi veszteség és 9,2 millió forint adózott veszteséggel zárta, míg egy évvel korábban 15 milliós adózás utáni vesztesége volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.