Európa egyik legnépszerűbb és Olaszország egyetlen több tízezres látogatottságú fotóművészeti vására, a milánói MIA Photo Fair a 2011-es alapítás óta folyamatosan fejlődik, mára ötezer négyzetméteren, 130 standon ad keresztmetszetet a fotóról és ad lehetőséget műtárgyvásárlásra.
Az idei, március 10–13. közötti rendezvénynek három kiemelt programja volt, Magyarország mellett a spanyol Asztúriai hercegség és Brazília fotósai kaptak külön figyelmet.
Az Art Market Budapest (AMB) fotószekciójának szervezésében létrejött, Focus on Hungary címen bemutatott kurátori válogatás öt hazai galéria fotóművészeti választékát vonultatta fel. A Focus on Hungary keretében az ART+TEXT Budapest Galéria Kerekes Gábor és Szöllősi Géza műveit, az Inda Galéria Csáky Marianne, Eperjesi Ágnes és Szász Lilla munkáit, a Supermarket Galéria Ács Alíz Veronika, Koleszár Adél és Szombat Éva fotóit, a TOBE Gallery Major Ákos, Mészáros László, Robitz Anikó, a Várfok Galéria pedig Czigány Ákos fotóit vitte a vásárra.
Az Inda Galéria két művésze is kiemelt figyelemben részesült: Eperjesi Ágnes Prizma szisztematikus görgetése című fotogramját a MIA főszponzorának, a BNL BNP Paribas csoport díjának döntősei közé válogatták be, Csáky Marianne portfólióját a CODICE MIA Portfolio Review-ban részt vevő 45 művész anyaga közé választották. Maga a kiválasztás is új lehetőségeket kínál a művészek számára, mert automatikus meghívást jelent nemzetközi gyűjtőkkel és neves kurátorokkal szervezett külön találkozókra. A Várfok Galéria által képviselt Czigány Ákos több alkotása gazdára talált, volt köztük, amely jelentős gyűjteménybe került.
A kiállításhoz kapcsolódó szakmai beszélgetésen Budapest regionális fotóművészeti központként mutatkozhatott be. A kurátori válogatás fő célja az volt, hogy felhívják a figyelmet a kortárs magyar fotóművészet színvonalára és nemzetközi versenyképességére. A szakmai beszélgetésen az AMB 2014-ben életre hívott Art Photo Budapest szekciója kapcsán szó esett a magyar fotóshagyományokról, Moholy-Nagy László, André Kertész, Robert Capa és más 20. századi mesterek örökségéről, a feltörekvő fiatal alkotói generáció munkáiról és a regionális összehasonlításban jelentős intézményi és oktatási háttérről, amelyek miatt Magyarország jó okkal és kiváló adottságokkal törekedhet központi régiós szerepre a fotóművészetben. A magyar vendégprogrammal számos sajtóorgánum, többek között Olaszország legnagyobb példányszámú lapja, a Corriere della Sera is foglalkozott.
A fotográfia egyre inkább alternatív befektetési lehetőség a kortárs művészeti piacon, amit az Artprice által közzétett adatok is igazolnak. A 2016-os árveréseken ugyan csekély mértékben növekedett a fotótételek aránya, de a szakértők további növekedést várnak, és a piaci szegmens összforgalma 131,2 millió dollárnál tart. A befektetési célú fotóvásárlások az Artprice szerint 51 százalékban kortárs fotográfiát, 19 százalékban a háború utáni korszak felvételeit, 24 százalékban modern fotót jelentenek, és csupán 6 százalékot tesznek ki a 20. század végi fényképek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.