A Nike a hazai, észak-amerikai piacon csupán 3 százalékos növekedést ért el, miközben az erős dollár nagyban eliminálta az európai és kínai bevételek emelkedését. A Nikenál kiemelten figyelt bruttó eredményhányad 45,9 százalékról 44,5 százalékra olvadt, ami a gyártási költségek növekedésével magyarázható, továbbá a tavalyihoz képest nagyobb mértékű termékleárazások sem javítottak a marzson. A Nike a működési költségek leszorításával javuló adózás előtti eredményt ért el, ez az alacsonyabb effektív adókulccsal együtt növekvő nettó eredményhez vezetett. Az egy részvényre jutó tisztított eredmény 68 cent lett, ami magasan verte a várakozásokat.
Az elemzői konferencia kicsengése nem mondható pozitívnak, hiszen a Nike hazai, kiskereskedelmi ágazatának teljesítménye "nem stabil" a vezetőség szerint, ezt jól szemlélteti a visszafogott növekedés is. A Nike mindinkább az Amerikán kívüli piacokra kíván nagyobb hangsúlyt fektetni, Kínában továbbra is jelentős potenciált látnak. A jövőbeni megrendelések indexe sem mondható kedvezőnek, hiszen árfolyamhatások nélkül mindössze 1 százalékos emelkedést mutatott, szemben a várt 3,4 százalékkal. Ez a Nike következő 6 hónapra szóló rendelésállományának változását szemlélteti.
A Nike is érzi az egyre keményebbé váló versenyt az amerikai piacon, az adidas és Under Armour térnyerése már érezhetően a Nike rovására megy. A Nike ezért (és vélhetően az ázsiai devizák volatilitása miatt) megfelezné a gyártási ciklust, azaz gyorsabb ütemben érkeznének az új termékek a boltokba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.