Magyarország a legvonzóbb és legkedvezőbb befektetési lehetőségeket akarja kínálni Európában a kutatás-fejlesztés és az autóipar területén – emelte ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a negyedik járműipari konferencián. A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) csütörtöki rendezvényén a tárcavezető három fő lépést nevezett meg ahhoz, hogy Magyarország a csúcstechnológiát alkalmazó cégek térképén az első helyen szerepeljen. „Vonzó adózási és pénzügyi környezetet, megfelelő munkaerő-kínálatot és a kor követelményeinek megfelelő digitális környezetet kell teremteni” – hívta fel a figyelmet a miniszter. Szerinte ezzel az elmúlt 25 évben elért Made in Hungary után már az Invented in Hungary országává válhatunk a jövőben, azaz nemcsak a gyártás, hanem a fejlesztés területén is ránk gondolhatnak a nagy cégek.
Szijjártó Péter rámutatott: az autóipari termelés 7874 milliárd forintos értéket ért el 2016-ban, ennek 92,2 százaléka az exportpiacokra ment. A feldolgozóipar 30,1 százalékát adta az ágazat, amely 154 957 embert foglalkoztat.
Ésik Róbert, a HIPA elnöke elmondta: az általuk tavaly tárgyalt 71 projektből 25 volt autóipari, melyek kétmilliárd eurónyi befektetést hoztak az országba és 7700 munkahelyet teremtettek. Jelenleg 32 járműipari projektről tárgyalnak, az ágazat jövőjét tekintve az elekromobilitás, az önvezető autózás és az Ipar 4.0 lehetnek a legfontosabb területek a szakember szerint. A tervek szerint 2018 első felében megnyíló zalaegerszegi tesztpálya az önvezető autók tesztelésére lesz alkalmas – alapkövét májusban rakják le.
Magyarországon az Audi, a Mercedes-Benz és a Suzuki gyárt autókat, az Audi és az Opel motorokat. A járműipari konferencián a négy márka mellett két nagy, első körös beszállító, a Continental és a Bosch is részt vett. A világ húsz legnagyobb autóipari beszállítócégéből 15 van jelen az országban.
Az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, Peter Kössler a legfontosabb projektek között a felkészülést említette az elektromotorok és az Audi Q3 jövő évi gyártásindítására. – 2019-ben egy új modell, az Audi Q4 sorozatgyártása is megkezdődik Győrben – tette hozzá.
A hazánkban öt vállalattal, hét telephelyen jelen lévő Continental csoport ügyvezető igazgatója, Nagy Mihály elmondta: Magyarországon 1,28 milliárd eurós árbevételt értek el tavaly. Kiemelte, hogy Vácon műanyaggyártó technológiai központot hoztak létre.
Josinobu Abe, a Magyar Suzuki vezérigazgatója az elmúlt időszak gyármodernizációs lépéseit említette, azok eredményeképp 141 kilométerrel csökkent naponta az alkatrészek által megtett teljes út az üzemben.
Christian Wolff, a kecskeméti Mercedes-Benz Manufacturing Hungary ügyvezető igazgatója a meglévő mellé épülő új üzemüket úgy mutatta be, hogy az az Ipar 4.0 szellemében készül, első- és hátsókerék-hajtású modellek is legördülnek majd a gyártósorról. Wolff szerint kihívás lesz a szükséges számú munkatárs felvétele, de többek között bérlakásokkal is segítik őket.
Az Opel Szentgotthárd élére egy éve érkező Grzegorz Buchal vezérigazgató arról beszélt, hogy tavaly 630 ezer erőforrás készült Vas megyében, és ezzel Európában a magyar lett az Opel legnagyobb motorgyára. Hangsúlyozta, hogy az Opel az után is német márka marad, hogy a francia PSA megvásárolja.
A három városban öt üzemmel jelen lévő Bosch csoport részéről a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója, Oliver Schatz elmondta, hogy az összekapcsolt mobilitáshoz szükséges technológiával német kollégáikkal együttműködve dolgoznak ki szenzorokat és biztonsági rendszereket hazánkban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.