BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Emeletes vonatot rendelt a MÁV-Start

A MÁV-Start Zrt. keretszerződést kötött 40 emeletes villamos motorvonat vásárlásáról a gyártó svájci Stadler Bussnang AG-vel

Összesen 40 nagy kapacitású vonat beszerzéséről született tegnap keretmegállapodás a MÁV-Start Zrt., valamint az erre kiírt közbeszerzési pályázat győztese, a Bussnang AG, illetve a svájci gyártó magyarországi érdekeltsége, a Stadler Trains Magyarország között. Az aláíró Csépke András vezérigazgató, Peter Jenelten ügyvezető elnökhelyettes és Dunai Zoltán ügyvezető igazgató volt.

A rugalmas megállapodás keretében a MÁV-Start az első tételben tíz, kétszintes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) szerelvényt rendel, a beszerzés forrása az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (IKOP) 60,55 milliárd forintos kerete lesz. A tényleges lehívásra a hátralévő konzultáción véglegesített feltételekkel kerül sor, az újabbakra pedig a források függvényében, hangzott el az aláírás alkalmából tartott tájékoztatón. A motorvonatok megvásárlására, azaz az eseti szerződések megkötésére és teljesítésére a keretmegállapodás időtartama alatt, annak aláírásától számított 96 hónapon belül kerülhet sor.

A beszerzés révén enyhülhet a MÁV-Start elővárosi forgalmában a zsúfoltság. A MÁV-Start a KISS-eket először a Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon veti be 2019–2020 között. Terveik szerint a hétvégi időszakban ­az utasok egyes kiemelt forgalmú távolsági vonalakon is találkozhatnak az emeletes vonatokkal, például iskolaidőszakban Debrecen és Nyíregyháza térségében, nyáron pedig a Dél-Balatonnál és a Velencei-tónál. A szerelvények rugalmas használatát teszi lehetővé, hogy a kocsijaik modulárisak, továbbá variálhatók a személyszállító vasúttársaság flottájában már használt 123 FLIRT villamos motorvonatokkal.

Az új motorvonatok később közlekedhetnek a Budapest–Újszász–Szolnok és a Budapest–Hatvan–Gyöngyös vonalszakaszokon is. Karbantartásuk a MÁV-Start szolnoki telephelyén történik majd. Az óránként 160 kilométer megtételére képes szerelvények vállalt rendelkezésre állása 95 százalék.

A megrendelés értékének több mint 50 százaléka magyarországi beszállításból származhat. A kocsiszekrények hegesztése és a forgóvázak gyártása a Stadler szolnoki üzemében történik, míg a betétkocsik festése és összeszerelése a Dunakeszi Járműjavítóban. Az utóbbi cég felel a kész járművek üzembe helyezéséért is. A két társaság eleve együtt indult a vonatokra kiírt közbeszerzésen. A projektet a Stadler emeletes járművekért felelős kompetencia-központjaként működő svájci altenrheini gyár felügyeli.

Az új vonatok felszereltsége

– Korszerű utastájékoztató rendszer

– Légkondicionált, tágas utastér

– Wifi, mobil- és laptopcsatlakozó

– Kamerarendszer

– Három hagyományos és egy mozgássérült-WC

– ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszer

– 160 km/h engedélyezett sebességForrás: Stadler

– Légkondicionált, tágas utastér

– Wifi, mobil- és laptopcsatlakozó

– Kamerarendszer

– Három hagyományos és egy mozgássérült-WC

– ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszer

– 160 km/h engedélyezett sebességForrás: Stadler-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.