BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Energikusan bírságolt tavaly az energetikai hivatal

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) mintegy 3300 panaszügyet zárt le tavaly, 120 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki - tudatta Scherer Zsolt, az energiacég szóvivője hozzátéve, vállalaltuk a birságolás mellett több mint 260 millió forint kötbért is fizetett.

Scherer Zsolt hangsúlyozta: a MEKH egyik kiemelt feladata a fogyasztóvédelmi tevékenység. Ennek részeként a hivatal tájékoztatási, panaszkezelési, szabályozási tevékenységet lát el. Folyamatosan vizsgálják az energiaszolgáltatás minőségi kritériumait, a szolgáltatók ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, a garantált szolgáltatások kritériumainak megvalósulását, valamint a felhasználók elégedettségét.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]Mintegy 3300 panaszügyet zárt le, és 120 millió forint bírságot szabott ki tavaly a MEKH - fotó: AFP Mintegy 3300 panaszügyet zárt le, és 120 millió forint bírságot szabott ki tavaly a MEKH - fotó: AFP[/caption]A szóvivő tájékoztatása szerint a fogyasztók a leggyakrabban kereskedőváltással, felhasználóváltással és számlázással kapcsolatos panaszaik miatt fordultak a hivatalhoz. Tavaly a felhasználók többsége a szolgáltatók által megállapított szerződésszegések felülvizsgálatát kérte, ezen belül is a szabálytalan vételezéssel kapcsolatos panaszok voltak túlsúlyban. Emellett nőtt a szolgáltatók számlázási tevékenységét és az elszámolást vitató, illetve a műszaki jellegű panaszok aránya is.

Jellemző panasz továbbra is a kereskedőváltási folyamattal kapcsolatos kifogás, a felhasználók a kereskedőváltás meghiúsulását, illetve elhúzódását kifogásolták, továbbá az ehhez kapcsolódó elszámolási, számlázási kérdések megoldásában kérték a hivatal segítségét - mondta a szóvivő felidézve: a tavaly beérkező panaszok jelentős hányadát tették ki a behajtási költségátalány alkalmazása miatti tömeges reklamációk.

A hivatalhoz mintegy 2000 megkeresés érkezett, erre tekintettel a MEKH átfogó vizsgálatban hozott határozatot. A vállalat ügyfélszolgálata tavaly csaknem 3900-szor levélben és 5800-szor telefonon adott tájékoztatást a felhasználóknak, 511-szer pedig személyes tanácsadást, információnyújtást végeztek. A hivatalt 2016-ban kétszer annyi fogyasztó kereste meg, mint egy évvel korábban, tehát a felhasználók továbbra is igénylik a felügyeleti szerv tájékoztatását - hangsúlyozta a szóvivő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.