Immár kerülés nélkül, rövid időn belül el lehet jutni repülővel öt nyugat-balkáni városba. A Wizz Air ugyanis mostantól Szkopjéba, Podgoricába, Tiranába, Pristinába és Szarajevóba is indít járatokat Budapestről. Az előzetes foglalások a vártnál kissé jobban alakulnak – mondta Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója a szerdai tiranai járat indításakor tartott tájékoztatón.
A Malév 2012. februári leállása után számos útvonalra rárepültek a légitársaságok, ám a nyugat-balkáni útvonalak senkinek sem kellettek. Pedig számos üzletember utazott ebbe a régióba, de csak kerülőkkel, a legjobb esetben is körülbelül négy-öt óra alatt, Bécsen keresztül érkezhettek meg az említett városokba. Érdeklődés tehát volt, de nem olyan mértékű, amely piaci alapon gazdaságossá tehette volna ezeknek a járatoknak az üzemeltetését, ezért is maradtak parlagon. Ekkor döntött úgy a kormányzat, hogy koncessziós pályázatot ír ki. A tenderen sem tolongtak a lehetőségért, a Wizz Airnek nem is volt versenytársa, ennek ellenére sokáig elhúzódtak a tárgyalások a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a diszkonttársaság között. A kormányzat ugyanis megtéríti a Wizz Airnek az útvonalakon keletkező veszteséget, és egy minimális nyereséget is elszámolhat a cég. A részletek kidolgozása időt igényelt.
Tavaly decemberben derült ki, hogy a Wizz Air több mint négymilliárd forintot kap az államtól ahhoz, hogy négy éven át heti két alkalommal járatokat közlekedtessen a Nyugat-Balkánra.
A járatok öt éve nem üzemelnek, az újranyitás előtt Magyarországnak az unióval is tárgyalásokat kellett folytatnia ahhoz, hogy a gépek állami támogatás mellett közlekedhessenek – mondta Homolya Róbert, a fejlesztési tárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.
A Ryanair is további növekedést tervez idén: tavaly 1,8 millió utast fuvarozott, idén 19 százalékkal 2,25 millióra emelkedhet a forgalma. A piaci részesedése 15 százalék körül várható, de ezzel sem éri be a Wizz Airt, amely tavaly 3,2 millió utasnál tartott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.