Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. (MBMH) ügyvezető igazgatója elmondta: az elért rekorderedménynek köszönhetően nagyszerűek a vállalat kilátásai is, amit a meglévő gyár bővítéséről és egy új üzem építéséről tavaly tett bejelentések is igazolnak. Kecskemétnek nagy jövője van - szögezte le.
A meglévő üzem bővítése 580 millió eurós beruházással történik, az új üzem pedig egymilliárd euróba kerül. A második üzem építése 2018-ban kezdődik meg, a legmodernebb, "ipar 4.0" technológiát képviseli majd és új, korszerű logisztikai koncepciót valósít meg.
Az MBMH a 2008-as alapítása óta létrehozott 4 ezer munkahelyet az új beruházással négy év alatt további 2,5 ezerrel növeli. A vállalat ennek megfelelően kiterjeszti magyarországi telephelyével szemben vállalt társadalmi elkötelezettségét is. Hozzájárul Kecskemét infrastrukturális fejlesztéséhez, dolgozói lakhatási feltételeinek a megteremtéséhez.
Az MBMH eddig 1,3 milliárd eurót fektetett be Magyarországon.
"A beruházások egy részét a 2016-ban elért nyereségünkből finanszírozzuk. Ezáltal a tavalyi adózott eredményünket ismét Magyarországon fektetjük be, amely szintén hosszú távú elkötelezettségünket igazolja"- tette hozzá Ekkehard Philipp, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénzügyi igazgatója.
A Mercedes-Benz magyarországi értékesítési képviselete, a Mercedes-Benz Hungária Kft. is kimagaslóan sikeres évet zárt 2016-ban közel 80 milliárd forintos forgalmával, mely 30 százalékkal haladja meg a 2015-ös üzleti év forgalmát. Az eladott személygépkocsik száma 38 százalékkal 2572-re emelkedett, ami a Datahouse adatai alapján piacvezető szerepet biztosított a Mercedes-Benz márkának a prémium szegmensben Magyarországon.
"2016-ban a Mercedes-Benz 6 rekordhónapot könyvelhetett el a hazai személyautó eladások tekintetében, ami nem mindennapi siker számunkra. A rövid- és hosszú távú célunk is az, hogy ezt az előkelő pozíciót megtartsuk, illetve jelentős mértékben növeljük előnyünket" - mondta el Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: az idén az első negyedévben az eladások már a tavalyi azonos időszakhoz képest 45,5 százalékkal növekedtek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.