Éppen ez a kettősség lehet vonzó a hot hatch műfajban, ahol a jól eltalált arányokból egy pályanapokra és napi használatra is alkalmas gép született. A Seat otthonosan mozog ebben a kategóriában, a Golf GTI árnyékában is tud maradandót alkotni. A frissítés után 300 lóerősre izmosodott csúcs-Leon a valaha gyártott legerősebb utcai Cupra. A 10 lóerős teljesítménytöbblet mellett 30 Nm-rel több nyomatékot hoztak ki a 2,0 TSI motorból, ráadásul a 380 Nm 1800-as és 5500-as fordulatszám között elérhető. A hatfokozatú kézi vagy DSG-váltóval készülő hajtáslánc az ST (kombi) esetében összkerékhajtással egészül ki, de az ötajtós és az SC is megkapja az elektronikusan vezérelt, hidraulikus, önzáró differenciálművet, valamint az adaptív sportfutóművet.
A hangzatos technikai csomag nemcsak papíron, hanem a valóságban is nagyot szól, ezért is szimpatikus a spanyolok visszafogottsága, hiszen kívülről csak jelzésértékűek a különbségek. Saját lökhárítók, nagyobb levegőbeömlők, hátsó légterelő, LED-es lámpák, dupla kipufogó, fekete B-oszlop, 19 colos felnigarnitúra, piros féknyereg segít megkülönböztetni a hagyományos változatoktól, aki pedig a cuprások közül is szeretne kitűnni, megrendelheti a Performance Packot, amelyhez Brembo fékek és a kasztni színéhez illeszkedő csíkozású, fekete felnik járnak.
Bár a korábban jellemző sárga és zöld árnyalatok hiányoznak, két új szín is megjelent a kínálatban, a Mystery kék és a Desire piros. Sokat jelent a visszafogott tömeg is, vezetővel együtt 1375 kilogrammot nyom a kézi váltós háromajtós, de a másik véglet, a DSG-váltós, összkerekes kombi sem több 1545 kilogrammnál. A versenypályás nyúzás első meglepetése a kipufogó hangos durrogása volt.
Az már nem újdonság, hogy a dupla kuplungos váltó gyors és észrevétlen váltásokkal dolgozik, de az élénk és kellemes tónusú motor/kipufogóhang viszont annál kellemesebb csalódást okozott, akárcsak az élettel teli és direkt kormányzás, a kerekek egyenként vezérelt nyomatékelosztása miatt elérhető optimális kanyarstabilitás és a megfelelő fékhatás. A dimbes-dombos Castellolí pályán kiegyensúlyozott és biztonságosan kézben tartható autó benyomását keltette a Cupra, és ehhez nem kell lemondani az intenzív élményről sem. Ugyanez mondható el a közúti próba alapján is.
Feszes futóművével, férfias kormányzásával és bőséges erejével messze túlmutat egy átlagos családi autón, mindent jó arányérzékkel adagoltak, nehogy rossz hatással legyen a kényelemre. Még finomhangolásra is van lehetőség, az üzemmódválasztót komfortállásba kapcsolva békésen, csendben utazhatunk. A klasszikus élményre vágyók kedvéért lehet kézi váltós Cuprát is kapni, mellette szól, hogy a kuplung vajpuha, ellene, hogy a váltókar kissé lötyögős, de pontos a megvezetése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.