A kitöltők több mint 70 százaléka gondolja azt, hogy Magyarországon bevezetik a dugódíjat. Arra a kérdésre, hogy mennyi lenne az a maximális összeg, amit hajlandóak lennének dugódíjra éves szinten áldozni, a legtöbben 0 Ft-ot adtak meg, de sokan akár évi 5000 Ft-ot is kifizetnének. A dugódíj bevezetésekor a válaszadók 31 százaléka változtatna autóhasználati szokásain. A megkérdezettek fele nem járna mindennap autóval, 17 százalékuk elkezdené használni a P+R parkolókat, 11 százalékuk áttérne a közösségi autóhasználatra, de voltak olyanok is, akik autóbérléssel, autójuk eladásával oldanák meg ezt az újonnan kialakult helyzetet. (Évente tízmilliárdos bevételt hozna a dugódíj a fővárosnak.)
A kérdőívből kiderült, hogy jelenleg az emberek 39 százaléka közlekedik mindennap autóval. A tömegközlekedést meglepő módon megelőzte a kerékpáros közlekedés, amit a válaszadók 23 százaléka adott meg a mindennapokban használatos közlekedési eszköznek. Az autóval utazók között még nem terjedt el a P+R parkolók használata, a válaszadók 87 százaléka nem él ezzel a közlekedési megoldással. Ennek az oka az lehet, hogy a legtöbben nem ismerik ezeket a parkolókat, vagy nincs a közelükben ilyen lehetőség. Sokan nem szeretnek tömegközlekedési eszközön utazni, s ez tartja vissza őket attól, hogy P+R parkolót használjanak, vagy az, hogy otthon és a munkahelyükön is ingyenesen tudnak parkolni.
A közösségi közlekedési eszközök közül a legismertebb a Bubi volt, amit a kitöltők 61 százaléka ismer. Az Oscar telekocsi és a BlablaCar telekocsi végzett a második és a harmadik helyen. A nemrégiben elindult GreenGo-t a kitöltők 9 százaléka ismerte. Igaz, sokan ismerik a közösségi közlekedési eszközöket, mégis kevesen használják őket, a kitöltők 15 százaléka próbálta ki ezen eszközök valamelyikét. A válaszadók autóbérlési szokásaikra is kitért a kérdőív, amiből kiderült, hogy a 85 százalékuk még sohasem bérelt autót.
„Érdekes volt látni, hogy mi motiválná a kitöltőket az autóbérlésre. Az akciós csomagajánlat helyett a válaszadók 34 százalékának a döntését leginkább az befolyásolná pozitívan, ha nem kellene visszavinni a gépjárművet a felvételi pontra, vagy ha egészen rövid időre is könnyen tudnának autót bérelni. Szerencsére nálunk Budapesten, a belvárosban már akár néhány órára is igénybe vehetőek a bérautók” – nyilatkozta Poór Zsuzsanna, a Europcar Autókölcsönző marketing vezetője. A kérdőívből kiderült továbbá az is, hogy a válaszadók 62 százaléka szerint az autóbérlés legnagyobb előnye az, hogy nem kell saját gépjárművet fenntartani, és adott utazáshoz választhatnak autótípust.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.