Ezen a héten, április 28-án van a Munkavédelem világnapja, amelyet a kormány 2012-ben a munkabalesetben elhunyt, valamint megrokkant munkavállalók emléknapjává nyilvánított - ismertette Simon Attila István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért felelős helyettes államtitkára hozzátéve: a foglalkoztatottak száma 2016-ban elérte a 4,4 milliót Magyarországon. Tavaly 23027 munkabalesetet és 80 halálos munkabaleset történt, miközben 10 éve még 3,9 millió ember foglalkoztatása mellett volt ugyanennyi munkabaleset és 123 halálos munkabaleset - mondta.[caption id="" align="alignleft" width="600"] Kép: AFP[/caption]
A politikus kitért arra is, hogy a munkahelyi balesetek megelőzése érdekében rengeteg feladat van, több terv még végrehajtásra vár. Mivel a munkabaleseti adatok alapján az építőiparban történik a halálos munkabalesetek harmada, ezért májusban indul az építőipari tevékenység országos célvizsgálata. Szintén egyharmadát adja a halálos munkabaleseteknek a mezőgazdasági ágazat, amelynek veszélyeire, ártalmaira való figyelemfelkeltés és a megelőzés céljából kétéves kampányt terveznek indítani a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával és a Szent István Egyetemmel közösen.
A biztonságos foglalkoztatás közös ügy, a siker kulcsa az együttműködésben van. Az NGM-nek munkavédelmi szakmai irányítóként segítenie kell a helyes gyakorlatok kialakítását, de a munkáltatóknak, a munkavédelmi szaktevékenységet végző szakembereknek, a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatóknak, valamint a munkavállalóknak és a munkavédelmi képviselőknek is mindent meg kell tenniük a biztonságos munkavégzés érdekében - mondta Simon.
Az Egészséges munkahelyet minden életkorban! kampány célja, hogy felhívja a figyelmet az idősödő munkavállalók munkahelyi védelmének fontosságára és gazdasági előnyeire, illetve, hogy támogassa a biztonságosabb és eredményesebb munkavégzést minden korosztály számára függetlenül attól, hogy karrierjük elején vagy a munkával töltött éveik végén járnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.