Az elmúlt évben 1,6 milliónál is több utas választotta a Lufthansa csoport magyarországi járatait, ez 1,6 százalékos növekedés az előző évhez képest, miközben a hazai jegyértékesítés 2,6 százalékkal emelkedett – mondta Antal Gábor, a Lufthansa csoport magyarországi vezetője egy szerdai sajtótájékoztatón. Idén az elmúlt hat év pozitív tendenciájának folytatására számít.
A Lufthansa az egyetlen légitársaság, amely három magyarországi repülőtéren is jelen van Magyarországon: Budapest mellett Debrecenből is közlekedtet menetrend szerinti járatokat, Sármellékre pedig chartereket. „Heti 168 járatával és ötvenezres üléskapacitásával a csoport a legnagyobb hagyományos, a diszkontokat is figyelembe véve pedig a második legnagyobb légiutas-szállító Magyarországon” – mondta Antal Gábor. A Lufthansa egy évvel ezelőtt indította el a debrecen–müncheni járatát, akkor ötvenszázalékos telítettséggel számoltak egyéves távlatban, ami teljesült. Most a debreceni járat utasszámának növelésén dolgoznak, a sűrűség megfelel az elvárásoknak, bővítés nem várható. A járatokat a kelet-magyarországi régióból érkezők mellett nagyváradi és szatmári utasok is nagy számban veszik igénybe. Az ukrajnai állampolgárok vízummentessége pedig fokozott utasszám-növekedést hozhatna a Debrecen és München között közlekedő gépeken.
A Lufthansa csoport járatain tavaly számos európai országból lényegesen többen utaztak Magyarországra: a Németországból érkezők száma 12 százalékkal nőtt, míg Franciaországból 19 százalékkal, az Egyesült Királyságból 18, Spanyolországból 21, Portugáliából pedig 71 százalékkal többen látogattak hazánkba – mondta Antal Gábor. Tavaly csaknem három százalékkal bővült a vállalatok számára történő jegyértékesítés, a teljes jegyeladás bő egyharmadát immár az üzleti célú, illetve vállalati jegyeladás teszi ki. Az üzleti utazók közül legtöbben Brüsszelbe, Stuttgartba és Szófiába repültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.