A kognitív technológia, a különböző folyamatok robotokkal való automatizálása, valamint a „dolgok internetje” lehet a három legbefolyásosabb technológiai tényező a következő három évben – derül ki a KPMG friss, a világ vezető iparági elemzőinek körében készített felméréséből. Fontos, hogy a Magyarországon működő vállalatok is aktív szereplői legyenek a digitalizáció okozta változásnak. A felmérés eredményei kapcsán Mike Nolan, a KPMG egyesült-államokbeli Innovation&Enterprise szervezetének vezetője hangsúlyozta: „ügyfeleinknek is az innovációra kell fókuszálniuk”.
A vezetési gyakorlatok és a különböző folyamatok kialakításánál hangsúlyosnak kell lennie az innovációnak, így ugyanis a vállatok képesek lesznek megérteni a piaci jeleket, okos befektetési döntéseket hozni, és létrehozni azokat a technológiai képességeket, amelyek a vállalkozás sikeres átalakításához szükségesek – tette hozzá.
A fogyasztói élmény fontossága
A vezérigazgatók közel 90 százaléka nem csak a változó fogyasztói lojalitás miatt aggódik, hanem amiatt is, hogy jelenlegi termékük vagy szolgáltatásuk három év múlva is releváns lesz-e vevőik számára.
Winkler Zsolt, a KPMG igazgatója szerint fontos, hogy a Magyarországon működő vállalatok is aktív szereplői legyenek a digitalizáció okozta változásnak, és ebben elsősorban a lehetőséget, és ne a veszélyt vagy a munkaerő gépekkel történő helyettesítését lássák csak. „A robotizációval, a folyamatok automatizációjával felszabaduló munkaerő biztosíthat alapot arra, hogy a vállalatok szervezeti működési modelljüket akként alakítsák, hogy azok új piacokra, új termékek innovációjához vagy ügyfél-elégedettségük növeléséhez vezessenek olyan, eddig ismeretlen adatfeldolgozási képességek alkalmazásával, melyek a kognitív technológiák megjelenésével érkeznek el mindennapjainkba.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.