Nem vitás, hogy egy jól sikerült autó utódjának fejlesztése nagyobb fejtörést okoz a gyártónak, mint egy forradalmi újdonság bevezetése. Az Insigniával szerencséje volt az Opelnek, hiszen a Vectra után hibáival együtt is tudott nagyot mutatni, ezek a hibák pedig alkalmasak voltak arra, hogy helyrehozzák őket a modellváltásnál. Az egyik legfontosabb probléma a nagy tömeg volt, azon egy új vázszerkezettel és nagy szilárdságú acéllal segítettek: az ötajtós 175, a kombi 200 kilóval lett könnyebb elődjénél, miközben 9 százalékkal jobb a torziós merevsége, és nőtt is mindkét karosszéria. 9,2 centivel nagyobb lett a tengelytáv, 5,5 centivel hosszabb a Grand Sport nevű ötajtós. Hozzá 7 mm-rel szélesebb, viszont 2,9 centivel alacsonyabb is. Ez akár rossz hatással is lehetett volna a fejtérre, de a sportosabb üléspozíció miatt 3 centivel alacsonyabbra építették be az első üléseket, a hátsókat pedig 2,3 centivel, és ez 8 mm-es bővülést jelent.
Mivel a szűkös második sor volt a másik hiányosság az elődben, ezzel nemcsak méricskélve, hanem érzésre is sokkal tágasabb lett, akárcsak a méretes ajtón keresztül, nagy nyíláson át pakolható csomagtartó, amely a négyajtós megszűnésével alapfelszerelés lett. Bár a Sports Tourert még nem vezethettük, a sajtótájékoztatón ott volt. Kiderült, hogy a vaskos hátsó ajtónak és a szűkre szabott raktérnek is búcsút mondtak. Amit viszont nagy értékként átmentettek, sőt még tovább csiszoltak, az a formaterv. Most az Insignia az egyik legharmonikusabb autó a piacon, letisztult formaterve sportos és elegáns, a korábbinál szögletesebb vonalai alkalmassá teszik arra, hogy a kínálatból 2003 óta hiányzó Omegát is pótolja, sőt az Opel a 60-as, 70-es évek nagy autóival von párhuzamot. Ezt mi is megtehetjük a kategória jelenlegi tagjaival, a képek alapján a Mazda vonásai, élőben a Volvo stílusa jut róla eszünkbe, de a Citroën C5-öst vagy a Ford Mondeót is beleláthatjuk. Ez nem jelenti azt, hogy bármelyikre is feltűnően hasonlítana, sőt egyértelműen Insignia maradt. A cégautó-vásárlók körében mindig is népszerű típusnak ennyi elég is lesz a további sikerekhez. Az elődből átülő tulajdonosok otthonosan érzik majd magukat benne, mert autózás közben kísértetiesen hasonló.
Az Astrától örökölt belső sajnos nem olyan ütős, mint a formaterv, kétszínű utastér esetén sem mutat nagyot. Ergonomikus, praktikus és egyszerűbb a középkonzolba szépen integrált (feláras) 8 colos kijelzővel, a kevesebb gombbal, de anyagai és formái ma már átlagosnak számítanak. Sportülései nemcsak fűthetők, de szellőztethetők is, AGR-tanúsítványuk pedig egészséges testtartást ígér. A műszerfal most is körülöleli a sofőrt, de sokkal jobb a helykihasználás, kisebb és vékonyabb a kormány, emiatt jobb kézben tartani. Az első, ami vezetés közben feltűnik, a kisebb tömeg. Már az első gázadásra is úgy indul meg, ahogy az elődje soha, ez a dinamikus és könnyed mozgás nagy újdonság. Ha hozzávesszük a kormány mögött is érezhetően nagy méreteket, kezdjük érezni, hogy egy vezetőbarát autóval van dolgunk, a fejlesztők szerint ugyanis ez az új Insignia egyik vonzereje. Valójában inkább a GT-műfajban van létjogosultsága. Az új, 1,5-ös, szentgotthárdi turbós benzines 140 vagy 165 lóerővel, 250 Nm nyomatékkal alapmotorként beválik, ha sok izgalmat nem is ígér, jó partner higgadt autózáshoz, hatfokozatú automatikus váltó csak az erősebbikhez kérhető. A jelenlegi csúcsot képviselő, 2,0 literes, 260 lóerős hajtáslánc csak az új, 8 fokozatú szerkezettel készül, a hátsó kerekeknél oldalankénti nyomatékvektor-szabályozásra képes, adaptív összkerékhajtás is a csomag része, mellyel akár hátsó kerekes viselkedésre is rá lehet venni az újdonságot.
A dízelkínálat is kéttagú, többféle teljesítményszinttel, a kicsi 1,6-os 110 vagy 136, a nagy 2,0 literes 170 vagy 210 lóerős. A frankfurti bemutatón kézi váltóval vezettük a 170 lóerős kivitelt, melyben a futóműre, a kormányzásra és a gázreakcióra is ható FlexRide rendszer is benne volt. Nem kérdés, hogy ebben a konfigurációban ideális választás az autó, itt jó arányban van meg a szükséges teljesítmény, és valóban választhatunk, hogy kényelmes vagy sportos legyen a karaktere. Semleges viselkedése nagy előny, ha figyelembe vesszük a célcsoport igényeit, hátul öt lengőkaros futóműve magabiztos, rugózási komfortja megfelelő. Ami az igényeket illeti, igyekeznek mindenki kedvére tenni az Opel Exclusive szolgáltatással, amely nemcsak extra felni-, kárpit- és színválasztékot, hanem saját konfigurációkat is lehetővé tesz: akár egy fotóról vagy a komplett színskáláról is ízlésünk szerint választhatjuk ki Insigniánk színét. Mi a legszimpatikusabb az új modellben? Hogy már nem akarnak prémiumautót faragni belőle, kitartanak a tömegmodellstátusz és a jó árak mellett. Azt is kiszámolták, hogy azonos felszereltséggel a német prémiumhármas tagjai 30-40 százalékkal kerülnek többe. Listaáron 7 660 000 forinttól indul az ötajtós, a kombi felára 200 000 forint, a bevezetéskor azonban 1,2 millió forinttal olcsóbban elvihető mindegyik konfiguráció. Ezt nevezzük Opelnek!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.