BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A jelenen keres, a jövőn még veszít a Google

Ha így folytatja menetelését, akkor az év végére elérheti az ezer dollárt is a Google anyacége, az Alphabet árfolyama. A YouTube-bojkottot meg sem érezték.

Nem fogott a hirdetői bojkott a Google-on: az internetes szolgáltató anyacége, az Alphabet 5,42 milliárd dolláros adózott eredményt ért el az első negyedévben, ez 28 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Az egy részvényre eső nyereség (EPS) 34 centtel haladta meg az elemzői várakozásokat, és 7,73 dollár lett. A bevételek eközben 22 százalékkal 24,7 milliárd dollárra ugrottak – a várakozások 24,22 milliárdról szóltak –, jelezve, hogy a forgalmának döntő hányadát a hirdetési piacon összeszedő cég iránti bizalom megingása csak ideiglenes lehet.

Mint ismert, multinacionális óriásvállalatok sora vonta vissza reklámjait az Alphabethez tartozó YouTube videómegosztó portálon, mert az nem tudta garantálni, hogy a hirdetések megfelelő tartalomhoz párosuljanak. Így számos esetben előfordult, hogy a hirdető filozófiájával gyökeresen ellentétes, gyűlöletkeltő videón bukkant fel a reklám, ami nem vetett jó fényt az ügyben teljesen vétlen feladóra. Különösen visszatetsző, hogy a kattintás után a YouTube-nak fizetett díjból a videó feltöltője is részesül, ezzel a hirdető akaratán kívül olyan célokat finanszíroz, amelyek ellentétesek az értékrendjével.

Az imázsromboló hirdetések ellen jelenleg egyetlen százszázalékos biztonságot nyújtó módszer van: a megrendelések lemondása. A Google-nál gőzerővel dolgoznak a technikai megoldáson, ami a hirdetők érdeke is, hiszen így lehet az egyik leghatékonyabb módon eljuttatni a célközönséghez az üzeneteket. A YouTube-tól származó bevételek a Volkswagen, a McDonald’s, a Coca-Cola, az AT&T és társaik bojkottja ellenére is nőni tudtak, ahogy az okostelefonos alkalmazásokat áruló Google Play áruház kasszája is duzzadt, s az egyre népszerűbb felhőszolgáltatások forgalma is növekedett, nem szólva az eszközeladásokról. Utóbbi két tételből 3,1 milliárd dollár folyt be, ez az egy évvel korábbi másfélszerese.

A Google mellett az Alphabet másik üzletága, az Other Bets viszont masszívan veszteséges, ezúttal 855 millió dollárt veszítettek rajta. Ez azonban aprópénz ahhoz a majdani profithoz képest, amelyet az ide csoportosított innovatív projektek – önvezető autó, mesterséges intelligencia, okosotthon stb. – reményeik szerint hozni fognak a jövőben. Igaz, már most is egyre nő a forgalmuk, ezúttal 48 százalékos bővüléssel 244 millió dolláros bevételt mutattak ki az Other Betsnél. Az Alphabet részvényesei örülhettek, a gyorsjelentést ugyanis kitűnően fogadta a piac, az árfolyam átlépte a 900 dolláros álomhatárt, és 905-ös szinten zárta a pénteki kereskedést. A cégre a legtöbb elemző vételi ajánlást tart érvényben, s meggyőződésük szerint a kurzus az év végére átlépi az ezer dolláros szintet is, míg az árfolyam/egy részvényre eső nyereség hányadosa (P/E) a 23-at. A konszenzus 30 százalékos eredményjavulással számol a folyó üzleti évben.

A garantált növekedés hátterében a hirdetők kiszolgáltatottsága áll, a cégek ugyanis ma már nem nélkülözhetik marketingstratégiájukból a két óriás, a Google és a Facebook által kínált hatékony elérési eszközöket. A Facebook számaival szerdán ismerkedhetünk meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.